mandag, mars 12, 2012

East River

Det var en nydelig dag i dag. Det var sol, varmere enn det prognosene sa. Etter bryggerituren ruslet vi i været på den planløse hyggelige måten. Vi skulle bare se oss om et par ekstra kvartaler før vi tok t-banen hjem igjen. Men så virret vi litt hit og så, fant vi ei fjæra.


Jeg visste ikke at man kunne komme ned i fjæra i New York, i ikke-utbygd havkant, men det går an i Williamsburg. Og rett ved kom vi over fergeleiet til ganske nystartede East River Ferry, så da kjørte vi med den oppover noen stopp og så nedover igjen.


Og innimellom så jeg gamle industribygg som jeg måtte ta bilder av. Det var så mye interessant å se. Men da jeg kom hjem og så på dem ble jeg skuffet. De er så lyse og skarpe, jeg liker dem ikke lenger. De ble ikke slik jeg ville.


Jeg vet ikke hvordan man gjør det i sånt vær. Kanskje det ikke går, kanskje må man la kamera ligge hjemme når sola skinner. Eller så er det noe jeg ikke kan, det kan godt tenkes.


Om noen dager kommer noen andre bilder jeg tok i gråvær, av liknende industrimiljø, de ble jeg glad av å se på.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden