fredag, mars 30, 2012

Huspimping

Jeg snakket med Carlo som vi leier av. Vi bor i tjenestefolk-kjelleren. Han kjøpte huset på 3 etasjer da det var i dårlig stand og han fikser og fikser, kan gjøre alt selv, snekring, el, ellers ville han ikke hatt råd. Da han skiftet ledninger fant han aviser fra da de la inn elektrisitet i huset og det var på 1850-tallet. Før det hadde de gass.

11th street er en husrekke i nærheten av Gowanuskanalen. Og der det var vann med fraktemuligheter, var der det ble bebygd først, som det pleier være. Litt lenger opp fra elva ligger de brune mursteinshusene med de store trappene foran. Her er husene enklere utenpå. Sånn som dette.


Det går en farsott gjennom gata. Husene pimpes med fronverandaer med voldsomme hvite overbygg med pynt på.


Takene får gesimser (klikk bildet større så ser du bedre hva jeg mener)

I løpet av de dagene vi har bodd her har naboen fått nytt gjerde.


I plastikk. Uvant for en nordmann.
Vi kjørte buss gjennom Bay Ridge i går. Vi kjørte forbi et par kvartaler med sølvgjerder, det har jeg aldri sett før. Tacky, plastikk, glinsende gjerder i sølv.


Var det i min gate hadde jeg sagt det var harry, nå syns jeg bare det er interessant.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden