mandag, mars 19, 2012

DBGB: Middagsmat!

Å, fy faen, så god maten var på DBGB (slå av lyden og se på matbilder).


Så glad man blir bare av å få et firemannsbord med skinnsofaer og ikke alltid bli avspist med det bittelille kvadratiske tettpåsidemannenbordet for to. Stedet ser behagelig ut også, det er brunt på farge. Jeg satt slik at jeg kunne se inn til dessertkokkene og anretningen.


Forrettene var sprøstekt blekksprut med kremet saus med mye kanel og ørlite lime til å dyppe i. Det kan høres ut som en pussig kombinasjon, men det var godt og overraskende med en så dominerende kanelsmak.

Den andre forretten var 2 cm med knasksprø isbergsalat med en krem med blåmuggost blandet inn. I tillegg var det noen cherrytomater, estragon, hakkede valnøtter og baconsmuler på. Også veldig godt. Det var akkurat passe lite blåmuggost i kremen og siden det var mye og et tett lag med salat så var retten så frisk.

Hovedretten min var kjedelig. Sauekjøtt og potetdumplings, ikke så smakfullt. Han jeg reiser med tok to små pølseretter, en thai-pølse-i-lompe som var litt kjedelig og to små grove gode pølser med en smakfull risotto med et minispeilegg på. Jeg klarte ikke vriste ut bestanddelene i risottosmaken bortsett fra at selve risen var god, kanskje ristet, og så smørsmak. Men det var mer.

Han spiste en litt kjedelig og avansert utseende bløtkakevariant som het norsk omelett. Mens jeg tok det beste, rispudding med kokos, champagnekrem med mango og mango-is, hver smak så passende sterk at jeg måtte snakke om smaken gjentatte ganger: Kjenner du, smak på dette, er det ikke bare helt..!


En IPA som smakte for mye blomster fra Bronx, en øl fra Norge som jeg ikke hadde hørt om, et glass syrah-vin fra USA et sted, en portvin og en muskatdruedessertvin, en espresso.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden