lørdag, mars 31, 2012

Botanisk hage i Brooklyn

Jeg ville dit for å se kirsebæralléen i full blomst.


Det gikk bare nesten, det var mange av trærne som fortsatt bare sto i knopp.


Men hagen var fin. Veksthusene stengte før parken, så dem kom vi ikke inn i, neste gang. Jeg motsto impulsen om å ta med en pinne hjem som minne. Jeg kunne brent den i peisen ved en høytidelig anledning. Det virket sjukt i øyeblikket, vanskelig å forklare i tollen. Men herregud, like gjerne pinne som plast.


På vei inn stanset jeg en gutt som kunne være noen og tjue knapt, en cool latino cat, for å spørre om noe. Han kjørte en messe nærmest om hvor flott kirsebærblomstringen var, han prøvde å få den med seg hver gang siden en kjæreste hadde lært ham den for noen år siden. Så godt å gjette feil om folk og så dumt at jeg ikke tok opp videoredskapen når den nå lå klar der i veska.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden