mandag, oktober 24, 2011

Oppriktige Bjarne Melgaard

Jeg sitter og ser på Nasjonalgalleriet på nett-tv, ute av synk med de som så programmet da det gikk direkte forrige mandag men åpenbart i synk med meg selv for et par år siden da jeg så på tv og ble overraskende begeistret over ham og blogget om det, hadde jeg helt glemt.

Jeg liker så godt måten Bjarne Melgaard snakker på, oppriktig, villig til å forklare, han snakker så folk forstår. Jeg liker hvordan han ser ut i fjeset når han gjør det. Jeg liker når han ler. Jeg liker at Sverre Koren Bjertnæs sier at han kjenner seg bundet i måten å jobbe på. Jeg liker at de tror den andre blir skremt av å være dårlig kunstner, av å gjøre nye ting, av ensomhet, døden. Jeg liker denne utgaven av Nasjonalgalleriet.

Alt dette gjør meg rolig. Det roer meg

- Er du like drøy som kunsten din?
- Nei det er jeg ikke.


Bildet er hentet fra galleriets side som det er umulig å lenke inn i artikkel på, jepp.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden