onsdag, juni 15, 2011

Mere Stamsund

De nærmeste dagene blir det mest feriekos å få her tror jeg.


En ettermiddagstur til kaiene i Stamsund og et kald pils på en av dem, det var svettevarmt i sola. God feriefeeling.


Klikk på bildene hvis du vil se dem større.


Vi diskuterte nøyaktig hvilke funksjoner de ulike karene i båten hadde, kunne trengt en mer fagkyndig person med.


Jeg har ikke så mye å si i farta, jeg har lyst til å vise dere disse bildene likevel, jeg blir alltid i godt humør av kaier og båter og det som hører til, oljetanker f.eks.




Hvert hus sitt tørrfiskoppheng.


En rorbuby som er pusset opp og gjort til turisthytter.


Nå venter salat med varme gresskarkjerner stekt i smør (mm) og pølser med smak, rødvin også. Etter maten og snakken skal jeg gå til sengs og lese frise opp Arild Nyquists Kollvikabrev for i morra skal vi rusle bort til det huset han hadde og snoke litt der.

3 Kommentarer:

Anonymous Pål Julius Skogholt sa ...

Det er godt å sjå fine bilete heimanfrå. Kos deg vidare. Du veit, Lofoten er eit perlehalsband, men Stamsund, Stamsund er diamanten som funklar i midten

15 juni, 2011 23:05  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Vakkert! Og hils Stamsund fra meg, jeg var der i noen dager for nesten et år siden. Bodde på vandrerhjemmet. Vil absolutt tilbake. Kan nesten kjenne lukta av salt sjø og fisk fra bildene dine :-)

16 juni, 2011 09:27  
Blogger fr.martinsen sa ...

Stamsund er toppen, enig. Og så er det jo så mange fine steder, vi var på kjøretur i går ettermiddag, bare denvar verdt hele reisa.

Jeg så vandrerhjemmet den dagen, hadde en fin beliggenhet. Nå skal vi ut på tokt igjen, her gjelder det å rive av seg de bildene som skal inn i bloggen før man opplever noe nytt fint.

17 juni, 2011 12:24  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden