torsdag, juni 23, 2011

Harstad og meg,

ikke topp stemning fra første stund. Jeg sovnet på flybussen og våknet hver gang noen skulle av, det var en ny flybuss med alkoblås for sjåføren og høy lyd hver gang noen trykket på stopp-knappen eller sjåføren reiste seg opp fra sikkerhetsselen for å hjelpe med noens baggasje.

Jeg sovnet selv om jeg havnet ved siden av to dressmenn som tok første møte på flyet og fortsatte på bussen, kalkyler sa de.

Flybussjåføren var grei og kjørte meg rett til pensjonat Midnattsol og jeg tenkte yes, jeg skal rett i seng selv om pensjonatet ligger rett ved en hovedvei,

men hvor er inngangsdøra

jeg gikk rundt huset og kikket inn i en gang men ok den var der jeg hadde stoppet først men det var tomt for skilt på døra og mørkt innenfor så jeg gjennom glasset i døra og døra var låst og ingen kom da jeg ringte på de to klokkene og ingen tok telefonen da jeg ringte dem etter å ha funnet det på internett min venn og nå tenkte jeg,

helvetes Harstad

Stygt er det her også og maling skaller av på mange hus og ingen vil male dem på nytt.

Ikke rart de må ha festspill

Kanskje Harstad er tungsindig. Jeg gikk i alle fall for å lete etter et annet sted å bo, engstelig fordi jeg hadde ringt rundt til alle hotellene da jeg bestilte billett og alle var festspillfulle.

På andre hotellet hadde de ett rom og det tok jeg, 1800 kroner. Til gjengjeld er det utsikten fra vinduet mitt du ser over og kulturhuset med Laurie Anderson ligger klint inntil og gardinene stengte alt lys ute og det er tre puter i hver seng og putene er myke men faste på den riktige måten og nå har jeg sovet lur og nå skal jeg gå ned og spise middag.

Konserten begynner 18.00.
Det er tilogmed sofagruppe på rommet.
Published with Blogger-droid v1.6.8

3 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg og resepsjonen snakker sammen:
Hvor er restauranten?
Mener du spisesalen, den er der.
...
Den er stengt.
Ja, den er stengt nå.
Jeg tenkte jeg skulle spise nå, er det en restaurant i nærheten?
Ja, det er jo Egon og så er det XXX (husker ikke hva den het).
Hva er forskjellen på de to?
Ja Egon er jo en kjede og XXX er jo den som Hellstrøm var hos.
Jeg kjenner ikke de to, hva er forskjellen mellom dem?
Ja Egon er jo en kjede og XXX er jo frittstående.
Jeg tenkte mer på maten.
Du får allslags mat begge steder.
Akkurat.

A true story.

23 juni, 2011 16:40  
Blogger fr.martinsen sa ...

De to mennene som snakket om kalkyler på flyet og på bussen gikk av ved Statoil-huset. Jeg så det var det det var da jeg tok flybussen tilbake i dag. Det virker relevant å nevne det.

24 juni, 2011 23:35  
Anonymous Anonym sa ...

herre. du bodde faktisk på kulturhuset! hadde vi hatt telefonkontakt kunne jeg tilbydt det husly. men det hadde vært et stykke unna byen da. ikke på byens beste hotell. og omg. fint nivå på resepsjonen. skrekk&gru. forøvrig syns jeg det er skikkelig kjipt at det aldri ble kaffe. men jeg tar skylda for den. festa for hardt dagen før. ugh.

02 juli, 2011 03:10  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden