fredag, oktober 01, 2010

Positive tanker

Det gjelder å ikke se for mørkt på det, sa jeg.
Hvis jobben går til helvete nå kan jeg alltids tappe øl på Cafe 33, jeg kan bli tom i blikket utover kvelden, kan snause av flaskene og etterfylle med heimbrent med konditorfarge, bare passe på at strikken er på riktig sted.

Ja, sa den store ungen, elle så kan du være stengevakt på Kiwi.
Det er alltid noe å ta seg til. I ettertid vil du kanskje si at det var til det gode, det ble de beste årene av livet ditt.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Mitt beste år hadde jeg det året jeg var klar for å gi opp studiene og arbeidet på bensinstasjon.

02 oktober, 2010 02:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Er det lenge siden?

02 oktober, 2010 03:21  
Anonymous Strekker sa ...

"Mat blir det alltids, jeg har vasket doer før og kan gjøre det igjen", sa en høyt utdannet og -lønnet slektning som mistet jobben. Selv liker jeg tanken på at jeg trives i den ufaglærte deltidsjobben min. Jeg gjør den godt, og vil alltids kunne få - og trives i - en slik jobb igjen dersom markedet for sånt som jeg studerer blir vanskelig.

05 oktober, 2010 15:12  
Blogger fr.martinsen sa ...

Mat blir det alltids ja, det trenger ikke være lammelår heller. Selv om lammesteik er bedre enn svinekotelett, mye bedre.

Det som er godt med å ha vasket noen doer i sitt liv er at man vet at det er mulig, det ligger en frihet i det. Det ville dog være løgn å si at det er noe jeg ville se mot med supert humør.

05 oktober, 2010 21:46  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden