lørdag, mai 15, 2010

Akkurat nå 71

Det er få ting som får meg så fornøyd som å skulle lage mat til gjester. Jeg tenker ut smakene og hva som passer sammen, akkurat nå var jeg og handlet inn de siste tingene og jeg gikk nedover Olaf Ryes plass og gledet meg til å sette i gang med hakking og riving, steking og koking.. I tillegg til det jeg pleier å lage blir det røkt blåkveite på loff med smør i dag. Og en rett som jeg fikk til hvert middagsmåltid på Cuba: ris, kokt med svarte bønner og stekt bacon. Den har jeg ikke lagd før, må ta den på feelingen. Jeg har lagd kjøreplan, for at ikke eplebitene skal skjæres først og bli brune og loffen tørr, slike ting. Føler meg som kokk her jeg sitter.
Nå skal jeg bare ut og kjøpe bacon.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden