tirsdag, mai 11, 2010

Akkurat nå 69

Jeg er våken om natten

Det kommer av at jeg er det man pleier kalle jet-lagged, som jeg velger å kalle vrang-søvd, det er det vi kaller det i min gamle dialekt: Og ok, ordet har ikke med seg alle aspekter ved fenomenet,
men det vesentlige: Søvnen er faen så forskjøvet.

Jeg liker ikke jet-lag-begrepet, det er ikke-norsk,
jeg syns det er jålete:

Oh! I just came from NY!

(eller Havana i mitt tilfelle, men 6 tidssoner samma).

Så her sitter jeg

Og er våken og skal på jobb i morgen 08:30. I høst var jeg på samme tidssonetur (da NY) og da tenkte jeg at det var om å gjøre å prøve å tvinge seg inn i rett døgnrytme, holde seg våken, legge seg i "rett tid". Men kroppen var ikke med på den fornuften, jeg klarte ikke sovne i Oslo-tid selv om jeg var way overdue med søvn og ellers ville tatt en lur når som helst, slik jeg ofte gjør når jeg mangler søvn til hverdags. Så da lå jeg og vrei meg 3 om natta selv om det var 20-something siden sist jeg sov, eller no.

Nå tenker jeg: Faen

Jeg tar søvnen når jeg får den, det må da være bedre med la-oss-si 8 timer-søvn i døgnet enn 4 uansett når den kommer.
Så her sitter jeg ved skrivebordet mitt,
jeg sov 4 timers lur i kveld og skal på jobb i morra 08:30.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden