søndag, desember 20, 2009

Blått lys midt på dagen

Det er andre gjøremål her jeg er i Bodø. Jeg har spist krabbe som var så stor at jeg måtte le da jeg så den i kjøkkenvasken og senere på spisebordet.
I tillegg til vanlige ting å snakke om, som Karl Ove Knausgård, så kommer det til fiskekvoter og: Hvem er broren din gift med, så det er hun hvis bror nå har flyttet til byen med hun fra Sortland? Ja.

I ettermiddag var vi ute i mørket i akebakken og hadde bål og pannekaker stekt på det i turwoken, bacon og sukker på. Kakao og kaffe og julebrus til. Reinskinn å sitte på. Tøys av denne typen: Hvis vi fryser mer nå så blir det enda koseligere! Men jeg hadde lånt en bobledress og det er en trygg og god følelse å sitte inn i en sånn. Lue lånte jeg av broren min og alt han har er av Rolls Royce-typen, så han har luenes Rolls Royce for at han ikke skal fryse når han går alene i snøføyka på fjellet. Det er brøytepinner her.
Alt mulig som ikke er hjemme, gamle fremmede menn i heisen som smiler for mye til meg.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden