lørdag, november 21, 2009

Work in progress

Ok, jeg sitter her ved bordet mitt (akkurat nå 13.36 og et par timer fremover) og prøver å nærme meg dette google-wave-redskapet. Hvis du er på wave, klikk deg gjerne inn og bli med der, hvis ikke si gjerne noe her.

Jeg er altså interessert i både wave-snakk og snakk om det andre temaet for dagen, ser den Tom-Waits-60-årsdagkonserten på Rockefeller noe fin ut?

Bekreftede artister: Blow, Ingrid Olava, Noora Noor, Thom Hell, Wholy Martin, Johnny Hide, Bad Liver & Hans Brustna Hjärtan, Einmal Kommt Die Liebe, Rebekka Karijord, Christer Knutsen, Jarle Bernhoft, Haddy N'Jie, Mathias Eick, El Cuero, Micke From Sweden, Guro Von Germeten.

Det stilige hadde jo vært om jeg kunne lagt inn waven min slik at den synes her på samme måte som jeg gjør med Cover it Live, men jeg tror ikke det går.

Lenke til waven om Tom Waits


Det ene jeg lurer på er om dere ser alle wave-kommunikasjonene mine i den lenken, eller bare den ene om Tom Waits?

13.43: Klar for å kommunisere men ingen å kommunisere med ser ut til å være stundens lodd ser jeg.

14.47 Nå har vi testa litt der inne, tre stykker. Det kan jo komme fler til senere, vi la til nye alle tre, men det blir nok uinteressant vil jeg tro hvis de kommer inn og samtalen ikke er i gang?

Lurer fortsatt på hvordan dette ser ut for deg som klikker deg inn på lenken over, se du EN samtale som handler om Tom waits og Google Wave eller også mine gamle?

23 Kommentarer:

Anonymous Stranger sa ...

Jeg sitter akkurat og ser den veldig lange presentasjonen om google wave så jeg vil gjerne være med men jeg er ikke helt sikker på hva vi skal gjøre :)

21 november, 2009 13:46  
Anonymous Einar sa ...

Klikket på lenken for moro skyld og fikk til svar at jeg ikke deltok på den waven, har GW selv.

21 november, 2009 13:48  
Anonymous Stranger sa ...

samme her, kanskje du kan adde meg, jeg har cilistranger@

21 november, 2009 13:50  
Anonymous Marte sa ...

Vi vil aldri se alle dine, kun den du deler. Men den må gjøres offentlig ved å legge til public@a.gwave.com som deltaker for at alle skal se den uten å måtte legge til hver enkelt person.(Mulig du må legge adressen til som kontakt først, er ikke sikker)
(Jeg fikk i hvert fall ikke lov til å se den)

21 november, 2009 13:51  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ok Einar, gi meg adressen din så kan jeg legge deg til? Så du da bare den ene som handlet om Tom Waits, eller så du alle mine gamle også?

Stranger, nei jeg vet ikke heller hva vi skal gjøre, men tenkte jeg skulle teste litt nå. I øyeblikket virker det bare som en langsom Cover it Live. Men sånn er det antakelig egentlig ikke.

21 november, 2009 13:51  
Blogger fr.martinsen sa ...

Marte hei, jøss nå var det jo noen her, herlig. Jeg mente ikke inne fra waven, da skjønner jeg at det bare er den ene man ser, men når dere klikker på lenka mi fra bloggen, hva ser dere da?

21 november, 2009 13:53  
Anonymous Stranger sa ...

Som Einar kommer jeg bare inn i et wave-vindu hvor jeg får en melding om at jeg ikke er del av samtalen

21 november, 2009 13:53  
Anonymous Marte sa ...

Vi ser ingenting før du har enten lagt til deltagere eller gjort den offentlig.. :)

21 november, 2009 13:58  
Blogger fr.martinsen sa ...

La til Cicistranger og nå er hun med

21 november, 2009 13:59  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ånei, nå skjønner jeg. Dere ser faktisk INGENTING. Aha. Men jeg ser ikke hvordan jeg kan gjøre den public.

21 november, 2009 15:14  
Anonymous ondekvinner sa ...

Nå har jeg lagt deg til også. Skjønner dog ikke helt poenget ennå.

21 november, 2009 15:42  
Blogger fr.martinsen sa ...

Tror mange er forvirret, vi må bare teste.

21 november, 2009 15:57  
Anonymous Marte sa ...

Mulig det var klønete formulert litt lenger oppe i kommentarfeltet, men for å gjøre bølgen offentlig må en av deltakerne være brukeren "Public".
Public legger du til som en helt vanlig kontakt:
Manage contacts - add - public@a.gwave.com. Mulig du får beskjed om at den ikke har wave, men trykk enter og du får lagt den til allikevel.
Brukeren dukker opp i kontaktlista med bilde av en jordklode. Legg til denne brukeren på lik linje med andre deltakere i bølgen.
Når denne er lagt til vil det øverst stå at alle har tilgang, den vil også være synlig hvis folk søker på bølger som er public.

21 november, 2009 16:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk! DER fikk jeg det til. Og dermed burde lenka over være åpen for alle.

21 november, 2009 16:26  
Blogger Tonita sa ...

Nå kl. 16.44 kom jeg fra lenken i bloggen bare inn til GoogleWave - men kun tomme felt over alt.
Ingen spesifikk melding om at jeg ikke har tilgang til den waven.

21 november, 2009 16:46  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ergelig. Og jeg aner ikke hvorfor. Kanskje den nå bare er åpen for alle som HAR google wave? Jeg håpet at de uten wave-konto kunne se på den i alle fall.

21 november, 2009 16:50  
Anonymous tonegu/tonita sa ...

Eh, - har nå "gått inn" på google wave, men forstår jo ikke engang hvordan jeg kan lete etter en public wave. Ser til høyre og venstre, men ser ittno.

Jeg har en gammel bølge der jeg hadde lagt til fr.martinsen ...

Tror jeg er tungnem,- og nok bør se 80-minuttersvideoen - en dag jeg har god tid.

21 november, 2009 17:00  
Blogger Tonita sa ...

Jeg har lagt deg til som kontakt i GW, men jeg tror vel kanskje ikke du har lagt meg til : toneguettler

21 november, 2009 17:04  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå har jeg lagt deg til og invitert deg inn i samtalen om Tom Waits (og mest wave)

21 november, 2009 17:17  
Blogger Einar sa ...

Nå kom jeg inn på Tom W. waven, mitt TW adr. er einolsen@

21 november, 2009 18:38  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå har jeg lagt deg til. Kunne du ikke kommentere uten, bare via public?

21 november, 2009 19:14  
Blogger Einar sa ...

Forstår nå at du ikke trenger å legge meg til når du allerde har åpnet for alle.

22 november, 2009 15:00  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg lurte bare på om det virket.

22 november, 2009 16:31  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden