søndag, september 13, 2009

Mad Men og litt meg

Jeg har slurvet med tv de siste årene og nå har jeg prosjekt på å oppdatere meg på tv-kultur-referanser.

Det er et hyggelig arbeide

Den store ungen og jeg startet på Sopranos sammen, skjønte at vi måtte se Gudfaren innimellom, kryss av for gjort. Vi fortsetter med Sopranos og skjønner at vi må se You`ve Got Mail om igjen, den har flere gudfarreferanser enn det vi har fått med oss når vi har sett den før: Just when I think I'm out, they drag me back in!

I helga har jeg sett Mad Men

Don Draper er kjekk. Han har alltid hvite skjorter som ser ut som de er nytattpå. Og han ser ut som noen har hengt ham opp på en kleshenger, litt stiv i overkroppen.

Don Draper ser ut som han trenger massasje




Men over her er han i sitt sivile jeg, på premierefest.

Folk har skrevet om serien, her er en wikipedia-artikkel,
den er litt kleint skrevet, dugnad?


Dette er på den tiden da det var cubakrise og man ikke ville jobbe sammen med homofile, man hadde sex med klær på, undertøy og alt. Eller var det bare i USA og i det skiktet serien beskriver?
Kjolene var fine. Og frisyrene.


Mad Men har en ganske bra side.
Man kan legge inn replikker fra serien selv f.eks. God idé, men jeg syns produksjonsselskapet skulle lagt inn noen flere selv først.
Jeg ble skuffet av å sjekke replikker på Don Draper.


Hvor har jeg den tapeten fra? Jeg vet vi hadde noe med det mønsteret hjemme. Jeg lurer på når sesong 3 kommer på dvd.


Det var godt å se premierefestbilde av den sleipe teite ålen,
se han ser ut som en hyggelig fyr.

Det var bare det jeg ville si,
jeg er med jeg nå.

5 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Anette Hind Eliassen om hemmeligheter og løgner i sesong 1

14 september, 2009 10:26  
Blogger Unknown sa ...

Åh, det er fascinerende å se det der siste premierebildet! Han er jo helt uspiselig i TV-serien, men her er han jo aldeles søt... :-)

15 september, 2009 11:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

Og her ja

16 september, 2009 01:30  
Anonymous dang sa ...

saft suse- jeg er forbløffet over hvor mye en hårfrisyre/farge kan spille. han derre unge jyplingen er så ekkel i serien, men ser jo sympatisk ut på premierebildet!

og ja- don draper ser ut til å trenge en massasje, men lurer på om det hadde hjulpet. han virker liksom så livstrøtt, stakkars. kanskje akkupunktur?

er de forresten (uttalt) homofobe i serien? så langt jeg har sett er de bare mannsjåvinistiske og rasistiske. herlig kombinasjon, forøvrig.

16 september, 2009 18:23  
Blogger fr.martinsen sa ...

Don Draper åpner seg blant noen kvinner syns jeg, jeg liker å se det.

Åpen homofobi ja, det kommer. En sier at han ikke vet om han vil jobbe med en homofil (han får vite at en på kontoret er det, han er helt åpen heldigvis) - og hvor går han på do? Syns det så ut som det er i samme leia som med svarte, at det er i tidlig endring.

17 september, 2009 07:59  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden