tirsdag, februar 10, 2009

Dagens argh

Når firmablogger støter kunder fra seg..

Ååå, jeg orker jo vanligvis ikke ergre meg over sånt som dette,
men altså - jeg har vel ikke drukket nok kaffe i dag.

Her er Sparebank 1 som forteller meg at økonomi ikke er slikt som kvinner snakker om når kvinner treffes:
"Finanskrise og hverdagsøkononomi. Luksusfellen og månedsbudsjett. Ikke akkurat et helt vanlig tema på en jentekveld."

Og så var det det med jenter da.
Kikk inn og se på forsamlingen.
Går det an å få være kvinne?

Her er Magne Gundersen som skriver bloggen.
"Magne ser omverden fra et privatøkonomisk perspektiv og forklarer og kommenterer det som skjer.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Hei, Fr. Martinsen!
Innlegget mitt, som du kommenterer, handler ikke om at kvinner ikke er opptatt av økonomi. Når du er på jentekveld, tipper jeg at budsjett og finanskrise ikke er det som diskuteres oftest. Det er i alle fall ikke det på guttekvelder.

Det viser seg at når banken inviterer til kundemøter med et økonomitema, så er det stort sett menn som kommer. Men vi vil jo gjerne nå ut til kvinner også, derfor har vi prøvd noen ganger å invitere BARE kvinner.

Og det er suksess. De kommer og de fyller opp hele salen. Og de deltar aktivt og stiller spørsmål underveis. Kjempebra, rett og slett.

Jeg tror jeg kommer til å være med på flere jentekvelder - og guttekvelder - med SpareBank 1. Disse kveldene får flere til å bli interessert i personlig økonomi. Og det er bra, synes jeg.

Hilsen Magne

10 februar, 2009 13:59  
Blogger VamPus sa ...

Det kan jo hende at når dere inviterer til kundemøter med økonomitema så kommuniserer dere dette på en så dørgende kjedelig måte at kvinner tar til fornuften og blir hjemme. Hiv på god mat og drikke på et tema med et spisset budskap så kommer faktisk folk. Det burde ikke være overraskende. For andre enn økonomer, vel og merke.

Men jeg liker denne: "De kommer og de fyller opp hele salen. Og de deltar aktivt og stiller spørsmål underveis. Kjempebra, rett og slett. "

Se se - de snakker i hele setninger!

10 februar, 2009 15:29  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hei magnegundersen,

Nå er jeg usikker på om jeg vet hva jentekveld ER. Men når jeg har sosialt samvær med andre mennesker, likegyldig egentlig om det er bare kvinner, bare menn eller blandet kjønnsforsamling så går det stort sett i det samme. Forskjellen dreier seg mest om hvor stor forsamlingen er, 2, 5 eller 20.

Jeg snakker mye og gjerne om internett, nyheter, kulturelle strømninger (herunder antakelig blogginnlegget ditt), privat økonomi også, ispedd litt sladder.

Jeg gjetter at Sparebank 1 gjerne vil nå ut til mange ulike grupper i samfunnet og da lønner det seg kanskje å ikke bare ha sitt eget sosiale liv som utgangspunkt?

10 februar, 2009 16:06  
Blogger Lindkvist sa ...

Jentekveld: Det er når mennesker av hunkjønn under 18 år samles. Kan også brukes for å karakterisere mennesker av hunkjønn over 18 år. Da som regel for å understreke at disse ikke er ordentlig voksne, ikke har ordentlig greie på ting og hvertfall ikke noe så vanskelig som økonomi.

10 februar, 2009 18:45  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ok. Hva er det meningen man skal snakke om? Sminke, sex og sjefen?

10 februar, 2009 19:36  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden