søndag, august 17, 2008

Noe jeg fant

Theselby, en side som viser folks hjem og arbeidssteder, noen fine, noen altfor stramme. Todd Selby skifter og legger til bilder hver dag. Jeg ser på mitt eget hjem og tenker på hvorfor det ikke ser sånn ut her og om jeg vil at det skal se sånn ut her.



Noen har hjem helt uten rot. Noen har hjem der rotet ser pent ut.
Jean and Sam fikk meg til å kjøpe solsikker i går.
Men Jean and Sams solsikker ser pene ut også når de er visne.



Er det utsnittene som får hjemmene til å se fine ut eller er det også det at bildene er plukket frem og presentert?



Å jeg har da mine øyeblikk, her er solsikker, jerngryter, retro brødrister, frukt på fat som mamma har lagd (riktig nok ulike typer frukt). Men hva er det bak fruktfatet?



Alltid ledninger og strømtilførsel på bordet mitt.



Eller håndvask på kjøkkenbenken. Det er sånt jeg driver med på søndagene. Søppelbøtta forvandler seg til klesvaskbøtte.



Hjelper det at jeg flytter rosene inntil pepsi-maxen? Trengs ikke.
Det så jo fint ut slik det var fra før.

4 Kommentarer:

Blogger Fjordfitte sa ...

Oh, I feel a connection. Her er et spørsmål for din ekspertise: hvordan vasker du brødristeren? Tenker særlig på nederst på brettene inne bak gitteret. Jeg har veldig store problemer på dette hygieneområdet. Din ser veldig ren og blank ut.

17 august, 2008 19:25  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg rister smulene ut på benken.

17 august, 2008 19:42  
Blogger Fjordfitte sa ...

Det var mystisk. Mine faller ikke ut, blir liggende inni der i årevis.

18 august, 2008 00:34  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det er sikkert noe som gud eller staten har tenkt ut slik at du kan ha et brødlager?

Evt. har du oversett en slags skuff eller glemt å snu risteren på hodet.

18 august, 2008 08:18  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden