fredag, august 08, 2008

Men andre ganger

Jeg er egentlig en grei tass som ønsker alle mennesker godt,
også de med utfordringer, særlig de med utfordringer.

Så hvordan kan det ha seg?

.. at jeg sitter her og ler av operaen som beklager at folk slår seg på taket deres og at folk kanskje kan bli snøblinde og de blinde og de gamle? Det vet jeg ikke, men det gjør jeg.

Og jeg ser for meg

.. at Bernt Bauge setter opp polititape rett foran de skumle avsatsene og vi får lyddusjer med alvorlige stemmer som kommer med meldinger: Du er nå i ferd med å bevege deg mot en 20 centimeters forhøyning i terrenget. Men hva med de døve da?
Derfor både rød og hvit polititape og dusj.

Og hva med den skråninga som går rett ut i havet?
Her kan vi falle ut i havet vi som ikke har tenkt oss ut, omtrent sånn som vi gjør det i fjæra, dette har også noen tenkt på.

Det var bare det akkurat nå. Bortsett fra at operataket kan bli et pedagogisk prosjekt der vi sende spenningssøkende ungdom før de begynner å tenke på LSD, GHB og K2.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden