fredag, april 06, 2007

Hør Joni Mitchell-coverne

Jeg var ikke så begeistret da jeg så lista over artister på tribute-plata for Joni Mitchell som kommer 24. april.

Forlytt på plata

Det er litt mye vise-rett frem-country-artister etter min smak.

Men jeg var skikkelig spent likevel i morres da jeg oppdaget
denne lenka.

Her kan du ta en forlytt på alle sangene.

They muddy their waters

Jeg tar med et intervju med Joni Mitchell fra the Guardian selv om det er et par uker gammelt. Det ble gjort i forbindelse med radiointervjuet på BBC. Det er sikkert flere enn meg som liker å lese personlige små detaljer, og det er det litt av i dette intervjuet.
Men best likte jeg denne sekvensen:

Privately, she does a mean impersonation of Bob Dylan, too, delivered as a hazy drone. "I'm not considered a poet," she says. "Dylan is, Jim Morrison is. In a way, that's a good thing, because I don't like poetry, for the most part. I'm with Nietzsche, 'They muddy their waters that they might appear deep.'

1 Kommentarer:

Blogger Einar sa ...

Det var jo bare utdrag av låtene der da. Hele Sufjan-versjonen av "Free Man in Paris" finner du her

09 april, 2007 19:05  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden