onsdag, april 04, 2007

Akkurat nå 15

Det er onsdag sein ettermiddag, jeg har fri helt til tirsdag morgen. Jeg er alene, jeg skal ingenting.

Jeg skal vanligvis noe i ferier, jeg har som regel en plan,
et sug om å oppleve noe jeg ikke har opplevd før.
Men denne påsken er det anderledes.

Det jeg skulle skal jeg jeg ikke

Nå har jeg fem helt tomme døgn. Jeg har ingen forpliktelser.
Jeg skal ikke noe spesielt. Når hadde jeg sist så mye absolutt tom tid? Jeg tror ikke det har skjedd før. Er det rart?
Når jeg tenker på det - ja, men.

Det er ikke noe galt med å fylle tiden heller, slett ikke.
Jeg er ingen slowly-living-romantiker, jeg liker hektisk.
Det er bare ikke hektisk akkurat nå.

For jeg har fem hele dager

Jeg kan forskyve døgnerytmen min
og få den på plass igjen før tirsdag morgen. Nå f.eks: jeg kom hjem fra jobb og spiste en fiskekake og drakk 3 glass vin.

Jeg rekker å ta en lur, stå opp til påskekrim, sitte lenge oppe og høre på Joanna Newsom og så sove lenge.

Jeg har tenkt å lese i bøker, jeg har en stabel.
Jeg har tenkt å ryddde i en full Meny-pose med gamle papirer, jeg kan tenke meg den går 20 år tilbake.
Jeg vil prøve å skrive et brev til Marte, jeg har utsatt det lenge.
Jeg har tenkt å skrive her.
Jeg tror jeg kommer til å treffe noen venner.
Jeg har tenkt å ha det rolig bare.

Klokka er 18:47. Jeg har påskeblomster. Jeg skal i butikken nå og kjøpe stearinlys og leverpostei og hele pepperkorn før Dagsrevyen.

Det er vel ikke så verst. Det er fortsatt lyst ute.

7 Kommentarer:

Blogger Jill sa ...

Høres godt ut med mange dager fri. De gangene jeg har hatt det slik, har jeg enten synes tiden har gått altfor fort, har ikke syntes jeg har fått gjort noe av det jeg hadde trodd jeg skulle rekke over. Eller jeg har blitt ordentlig rastløs og kanskje bittelitt sur fordi tiden har gått for sakte... Så det kan gå begge veier. Håper du får til å kose deg med avslappingen :-)

04 april, 2007 20:22  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg tror ikke jeg skal rekke over noe mere enn å se i den Meny-posen med gamle papirer og prøve å skrive et brev til Marte.

Så her er det ikke voldsomme ambisjoner.

04 april, 2007 20:30  
Blogger Katrine K sa ...

Så deilig for deg med noen dager uten planer. Jeg har hatt noen dager nå, helt alene, og det var godt.

04 april, 2007 23:25  
Anonymous Anonym sa ...

Høres ret og slett deilig ut, fem dager du kan fylle med alt eller ingenting. Selv sitter jeg og skriver på hjemmeeksamen *urk*

Du kommer vel på forfatterfyllebloggfesten?

05 april, 2007 09:11  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg tenkte jeg skulle stikke innom.
Jeg er litt usikker på hvordan en sånn fest vil arte seg. Så det er åpent for oss som ikke hører til i forfatterblogg-gjengen også?

05 april, 2007 14:36  
Anonymous Anonym sa ...

Finfin beskrivelse av det å ha blanke dager foran seg. Skriv det brevet, det høres viktigst ut.

06 april, 2007 16:35  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ja det var det nok, og i dag er det gjort, og sendt. Det kjennes bra.

Og nå har jeg begynt på posen..

08 april, 2007 14:28  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden