mandag, februar 05, 2007

State of the Blogosphere

I dag, eller i morgen siden rapporten er datert 6. februar, og det er 5. februar fortsatt her i europa, og jeg klarer ikke å la være å kommentere min lokale svimmelhet over dette, beklager.

Men altså, i morgen i USA, kommer, den siste State of the Blogosphere-rapporten.

I farta syns jeg det at så mange som 13.7 million bloggere fortsatt er aktive 3 måneder etter at de lagde bloggen sin var interessant.
Selv om jeg er for engangsblogger jeg. Det sier likevel noe om den enkeltes ønske om å ytre seg i samfunnet, at så mange fortsetter.

Og så er det vel sørgelig, men ikke uventet, at kommersielle interesser spam-blogger, så mye som 60% av daglige pinginger til Technorati er blogg-spam/maskinlagde blogg-pinginger.

(mulig jeg skriver mer her, jeg må bare ordne noe annet først, men du kan jo evt. si hva du syns, hvis du leser rapporten og tenker noe om utviklingen, mens jeg tar en sigarett mener jeg).

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Ganske imponerende, egentlig. Men det vil da bli fryktelig trangt etter hvert? Man må bruke enda mer tid til å lese andres blogger og derved mindre tid til å skrive selv... (Én ny blogg per sekund!)

05 februar, 2007 18:30  
Blogger i1277 sa ...

Jeg kom til et punkt der jeg rett og slett ikke hadde plass til flere blogger. Boden ble etter hvert så full og uinntrengelig at jeg en dag tok bilen fatt og kjørte de på fyllingen. Deilig.

05 februar, 2007 19:35  
Anonymous Anonym sa ...

i1277 (er det for- eller etternavn?): Du har vært der du også, ja? Jeg fant heldigvis en container nede i gata. Puh!

05 februar, 2007 22:08  
Blogger i1277 sa ...

Container-nede-i-gata-trikset ja, litt drøyt, men joda, jeg har vel vært der jeg og. Men det som irriterer meg er når folk fyller opp felles-søplekassene med blogger, eller bare setter dem ved siden av. "Værsågod" liksom. De som kjører søppelbil har kjip nok jobb fra før av om ikke de skal få forsuret morgentrynene sine ytterligere av spissalbuede folk som tar seg til rette med kattehistoriene sine. (Begge i ett, eller ingen, det er mer et slags helnavn tror jeg)

05 februar, 2007 22:44  
Anonymous Anonym sa ...

i12 (kan jeg si det nå som vi er blitt ltt venner?): Din blogg lenkes med dette opp i radiohode. Kommentarer som fremkaller latter er lovende. :-D

05 februar, 2007 23:17  
Anonymous Anonym sa ...

i12: On second thoughts: Ikke. Den var litt vel spooky den bloggen der... :-)

Men si fra om du skriver noe i nærheten av kommentarene dine, da!

05 februar, 2007 23:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

Enkelte kan kanskje tenke seg litt om før de slenger fra seg bloggene sine in the first place.

Bare fordi man ikke har skrevet på en stund så betyr ikke det at bloggen må ut av huset.

Det skulle vel være mulig å tenke på andre også, og legge inn et fint eksempel fra verden, noe rart man har funnet?

06 februar, 2007 03:09  
Blogger VamPus sa ...

hmmmm. Den rapporten var fra 6. feb ifjor...?

06 februar, 2007 04:28  
Anonymous Anonym sa ...

Seter meg her og tar morgenkaffen og dagens første sigarett. Mens jeg venter...

06 februar, 2007 06:45  
Blogger fr.martinsen sa ...

Så slurvete av meg.

Ok, hør på meg neste gang jeg roper ulv da, jeg tror den kommer disse dager.

Kanskje den kommer i dag da!

Åh, jeg som ble så glad over å ha en nyhet og alt.

Jeg skal sette ned en kommisjon, vi skal gå gjennom rutinene her, straks. Jeg skal bare jobbe litt først.

06 februar, 2007 08:02  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden