onsdag, juni 28, 2006

Naturligvis

Fordi jeg regner meg selv som fotballkommentator nå har jeg begynt å si naturligvis, det er Drillo-skolen, det var det første Semb lærte, og nå sier de det hele gjengen.

Det er jo søtt da at fotballspråket også utvikler seg fra en geografi-nerd fra Østfold, en RV-er med fotball- og statistikk-kompetanse, en såpass pussig fyr sosialt sett at jeg blir varm om hjertet når han ler, åh Drillo koser seg.

Jeg husker jo forvirringen min den sommeren alle plutselig begynte å si goal. Før jeg skjønte hva de mente. Det er engelsk og svensk og urdu språket utvikler seg gjennom nå for tiden, ikke gjennom en fyr.

Derfor er det nydelig at fotballkommentatorer sier naturligvis.
Og jeg gleder meg til det sprer seg til dere andre.

- Vil du hjelpe meg her borte?
- Naturligvis.

Nå har vi fått noe nytt. I det minste er det supernytt for meg.

Menn som totter

Hva er dette? Fotballspillere scorer mål og så totter de mens de løper rundt og er glade. Det ser rart ut ja.

Jeg tenkte meg at det kunne bety "dette var saker gutter, denne karamellen av et mål skal jeg sutte lenge på altså!"

Eller muligens at det var en eksplisitt seksuell referanse, som i
"dette var deiige saker gutter!"

Men neida, jeg lærer av hårete-mannebryst at det er fordi fotballspilleren har en baby og han dedikerer nå målet sitt til barnet.

Er dette et tegn på noe? Er det den samme babyen som brasilianerne vugger på når de scorer?

Er fotballspillere gått baby-bananas?

1 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Ha ha, kompetent? Hvis det skulle virke slik er det naturligvis bare fordi jeg rekker å tenke på helt irrelevante fotballting mens selve spillet kjeder meg.

Ha ha, interessert? Absolutt ikke, men jeg har et prosjekt, er det mulig for hvem som helst å gi seg hen til et VM? Mye tyder på at svaret må bli nei. Men Vm er ikke slutt.

Carew hadde vel en del vogging å gjøre for å ta igjen den ikke-voggingen han alt hadde gjort.

28 juni, 2006 21:06  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden