fredag, juni 09, 2006

Klarer jeg å gi meg hen?

For en som meg, som egentlig ikke er interessert i fotball er det vanskelig å ikke tenke på kjønn når jeg ser på VM.

Jeg gleder meg over svensk fjernsyn som har to kvinnelige eksperter i studio, mens jeg kommenterer tyskernes hårfrisyrer med innfargede lyse partier og Bjørn-Borg-lengde med hårbånd og dommeren med en klassisk grå stenk.

Jeg har en Idol-aktig måte å se på VM på

Det merker jeg allerede.
Jeg kan ikke egentlig spillet, ikke taktikken, ikke finessene, jeg syns det er kjedelig, men jeg klarer tross alt å hente frem engasjement for hvem som får poeng hvis jeg ser Idol med et barn eller VM med en mann.

For hvem skal ut?

Er det den stakkars Costa Rica, eller kan vi bli kvitt de slemme, store tyskerne med hjemmebanen sin? Scweinsteiger var god,
det må jeg innrømme.

Når en farsott går over landet

Ja da er det enten å forsøke å gi seg hen, eller mure seg inne. Denne sommermåneden skal jeg se om jeg klarer å gi meg hen,
man får mere moro på den måten.

Dessuten,
et VM slår bare været i small-talk-potensiale


Det er så lett å gjøre folk glade med å si at Lehmann virker trygg i dag du, men de faller lett tyskerne, man får folk i seng av mindre.

4-5-1, 3-4-3, 4-4-2

Pass opp. Det fins feller å gå i.

En gang skulle jeg kjøre en tulle-finte og sa til en kollega at selv har jeg mer tro på en 5-4-2. Han ble nok rørt av forsøket men hjalp til med finpussen på replikken, det er om å gjøre å få tallene til å bli 10 til sammen, ikke 11.

Skulle igrunn ønske at noen gjorde seg slike anstrengelser small-talk-messig for meg

1 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg har store vanskeligheter med å gi meg hen, jeg begynner jo å tenke og blogge med en gang, fotball går så langsomt.

Nå har jeg vært ute av det et par dager allerede, men vurderer å prøve Brasil i kveld.

13 juni, 2006 13:00  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden