torsdag, desember 01, 2011

Knaus-seks

Slik legger det seg lag over hvordan vi oppfatter verden.
Noen synker ned i glemselen etter hvert.

"Jeg smilte og hilste tilbake, snurret nøkkelknippet om langfingeren og gikk bortover torget, forbi Nilson-skobutikken, hvor jeg som alltid kikket på skoene i vinduet da jeg gikk forbi. Lars Norén hadde skrevet om en Nilson-butikk i den massive dagboken sin, som jeg hadde lest halve av forrige sommer, han uttrykte sin forbauselse over at en kvinne - om det var hans datter eller nye kjæreste husket jeg ikke helt - kjøpte sine sko der, det var åpenbart ikke godt nok for ham, han kjøpte sko i en butikk av en ganske annen dignitet, forsto jeg,som inntil da hadde trodd at Nilson hadde en viss status. Det gikk ikke én gang at jeg passerte butikken uten at jeg tenkte den tanken, Noréns verdensskoaktige forbauselse over andre menneskers skoprovinsialisme."

s.179

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden