torsdag, september 01, 2011

Tørt er fan-meg ikke nok

Ingen muslimer kan være imot

DØDSSTRAFF

Islam Net-lederen skaper debatt


Det skriver VG i dag. Det er sant det de skriver. Islam Net-lederen sier dette. Men henvisningen til artikkelen på forsiden lyver likevel.

VG-journalisten vet at folk ikke vet at for muslimer flest er ikke islam-net-lederen som statskirken å regne, mer som pinsevennene, muligens Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige.

Det var dette jeg prøvde å si noe om i Journalisten for en uke siden.
Journalister har delansvar for hvordan folk flest oppfatter verden.

VG har heller ikke valgt en annen muslim til å gå i rette med islam.net men en hvit konservativ mann. Jeg skjønner at VGs utgangspunkt er kronikken til Minervas kulturredaktør.

VG har sitt på det tørre.
VG har sitt på det tørre.

Men tørt er ikke nok

Vi må kunne kreve mer enn tørt. Jeg hørte en voksen dame på radio i dag. Hun var en av mange som ikke stemmer ved valget. Hvorfor ikke? Nja. Først må jeg jo vite hva som er viktig for meg. Og så må jeg finne ut hvilket parti som går inn for de tingene.

Hun hadde ikke funnet ut av dette i løpet av de omlag 20 årene hun har hatt stemmerett. Hun trodde ikke hun ville komme noe nærmere innen 12. september.

Det er denne damen VG snakker til

Det er henne også.
VG skulle funnet en annen muslim som raser og snakker ut.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden