mandag, april 06, 2009

Kjendisnytt via Twitter

Dagens kjendisnytt søkt frem gjennom Twitter

Patti Smith leste Allen Ginsberg på City Winery i går (Twitterstrøm) Banksys maling i Bristol er malt over (Twitterstrøm)
Nan Goldin er blakk og selger ting på Christies i morra, (Twitterstrøm)
Kate Moss skal lage kokebok (Twitterstrøm)
Charlotte Rampling går til sak for å stanse biografi (Twitterstrøm)

Jeg tror jeg fant noe på en av ti kjente jeg søkte på. Dette bør gjøre noe for nettjournalister? Evt. for meg som daglig kan lete opp nytt om de menneskene jeg interesserer meg for.


Jeg skrev en greie nylig om hvordan bruke Twitter i nettaviser/blogger som jeg ikke fikk noe respons på, siden jeg gjerne vil det fortsatt lenker jeg den opp igjen, se nå.

3 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Ok, Patti Smith-eksemplet var ikke en nyhet akkurat men, de andre?

06 april, 2009 20:04  
Blogger TaxiGudrun sa ...

Interessant at man kan finne så mye forskjellig. Men er det noe som kan brukes? Ok - Rampling har spilt i interessante filmer som Nattportieren og Götterdämmerung og det er jo også utrolig at noen har malt over Banksy, men det blir jo bare mer overflatenytt på litt odde kjendiser...
Når det er sagt: Kjempebra at du legger ut bruksanvisning for Twitter, skal lære meg det.

06 april, 2009 22:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kan det brukes på ordentlig i nettavis mener du? Dessverre bryr de seg ikke om Charlotte Rampling. Det gjør jeg.

Men eksemplet er jo like godt for det. Ja, det kan brukes. Det spørs jo hvilken nettavis/blogg man er og hvilke navn/søkeord man mater inn i twittersearch.

06 april, 2009 22:05  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden