lørdag, april 04, 2009

Akkurat nå 48

Jeg spiser sesambrødskiv med jordbær på og drikker te. Jeg har dilla på Cover it Live. For den som leser her innimellom som ikke har dilla på det, er det kanskje kjedelig, kanskje til og med irriterende at jeg gjør det hele tiden nå. Jeg syns det er så gøy.

Og hjernen min er sånn, kanskje er alle hjerner, at det jeg kan litt om fra før, det tar jeg lett ny kunnskap til. Som et juletre jeg henger en ny pynt på. Men alle de saksfeltene jeg ikke kommer meg innpå de er grøt, jeg tar meg sammen og forstår og så glemmer jeg igjen. NATOs toppmøte, hva skal de. Noen ganger egler jeg meg innpå et nytt felt og det blir et juletre. Nettbruk er grøt for mange,
for meg er det et strålende juletre.

Det hjelper ikke bare å høre på Dagsnytt18, da renner kunnskapen ofte ut etter et par dager hvis jeg ikke har noe å plassere den i.
Det interessante er at dette Cover it Live-prosjektet hjelper meg. Selve det å skrive og å tenke med andre, nesten snakke gjør at fler sanser er i bruk og kunnskapsfernisset får bittelitt tjukkere lag.
Og så er jeg preparert til Dagsrevyen og Redaksjon 1 for da har jeg formulert spørsmål for meg selv. Jeg har alltid hatt lettere for å forstå det jeg har tatt på, kjent vekten av, byen jeg har reist til.
Jeg visste ikke at dette skulle bli en effekt av Cover it Live og Dagsnytt18-leken.

Så lenge det er gøy er det gøy. Hva mer akkurat nå? Jeg skal kle på meg noen varme klær. Jeg har lagd en hemmelig kakaotermos og en bitteliten hemmelig dansk bitter-flaske. Jeg skal straks ut i verden og snakke om det jeg skrev over her, grøt, juletrær, internett.
Hej då.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden