fredag, oktober 31, 2008

TV-seing endring

Mange ville nok ikke nevnt dette men det var først i kveld da vi skulle se Nytt på Nytt at jeg forsto at jeg kan se nett-tv med bilde over hele skjermen. Ungen min lærte det av fetteren min for to uker siden. Jeg har jo ikke hatt en fungerende tv siden bakkenettet kom fordi jeg ikke har kjøpt sånn boks.

Nå savner jeg skikkelig å halvfølge med på Redaksjon 21 mens jeg er på nett. Det kjennes ikke så bra når jeg tenker på uka som kommer med amerikansk valg.

Vi er uenige i familien, ungen syns bare det er stress å ha tv på i bakgrunnen når man gjør noe annet, jeg syns det er kos.
Etter nytt husmøte nå har vi utsatt saken,
den behandles en gang til om en stund.

6 Kommentarer:

Blogger i1277 sa ...

Jeg har heller ikke fått noen boks, og min mor som for tiden er på besøk er utrolig fascinert over at det går an å leve uten TV (og radio som jeg faktisk heller ikke har).

Hun sier det minner om å være på en øde øy eller fjellhytte. Medieabstinensene får henne til stadig å utbryte ting som "jaja, nå går Nytt på nytt" og "herregud, nå må jeg bare ha nyheter".

01 november, 2008 08:50  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hehe, men gir du henne ikke Nytt på Nytt på pc da? Og nettavis? Holder du denne muligheten skjult for mora di?

01 november, 2008 09:41  
Anonymous Anonym sa ...

La nå guttungen få ha nettlivet sitt for seg selv da;-)

01 november, 2008 10:19  
Blogger i1277 sa ...

Hehe, dette med nettet er fremdeles noe litt skummelt tror jeg. Nettkommunikasjon er visst Belsebubs tidsfordriv. Hun spør om jeg ikke blir sprø av å ikke ha noe kontakt med omverdenen (har vært sykemeldt noen uker), men sender likevel skeptiske blikk når jeg humrer over en bloggpost eller msn-samtale.

Det blir jo stille uten TV da, så jeg har prøvd kompensere for det manglende mediakjøret med å sette på litt rolig foreldrevennlig musikk (type alt-country/Lucinda Williams).

Nå i formiddag mens jeg leste disse kommentarene lød følgende fra opphavet: "Sønn, dette er ikke bra, av og til må du ta noen dykk inn i verden, tenk på alt det fine som er på radio nå, Ukeslutt, og all denne triste musikken da, skulle jeg vært her i to dager til hadde jeg gått helt fra konseptene".

Vi er kanskje flere som hadde gått fra konseptene i det tilfellet. Men veldig hyggelig med besøk, og så rent det har blitt da gitt.

01 november, 2008 13:01  
Anonymous Anonym sa ...

Jeg må si meg enig med avkommet i at det er stress å ha tv-en stående på mens man gjør noe annet. Derimot er jeg veldig tilhenger av å gjøre noe annet mens jeg ser på tv. Jeg strikker f.eks. bare mens jeg ser på tv, og selv om jeg ikke ser mye på tv, så blir det da noen plagg i året. Det er kanskje derfor jeg aldri helt har blitt komfortabel med nett-tv: Det funker ikke helt å strikke samtidig, og man kan ikke klikke og skrive og være interaktiv heller. Det faller liksom mellom alle stoler.

01 november, 2008 14:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det må bli lommeradio på mora til i1277 til jul i år.. Eller bærbar pc.

For meg er det nærmest som å strikke å være på nett og se på tv tror jeg, nett og tv veksler mellom å ha fokus. Jeg syns nesten ingen tv-program inneholder nok visuell informasjon til at jeg har lyst til å ha det gående som eneste kilde. det er fint å ha noe til å fylle ut mellomrommene.

01 november, 2008 18:15  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden