tirsdag, oktober 28, 2008

Yeay og blurry

Det sier vi nå. Kleint er det ingen som sier mer.
På jobben sier sjefene "i spill",
før sa de forankre.

Alt kan være i spill

Jeg f.eks er i spill for tiden, eller gjengen min.
Skal gjengen min sitte her eller der, sammen med de eller noen andre? Skal sjefene ut av sjefsrommene sine og være en gjeng blant gjenger? Nei, det vet vi ikke, for vi er i spill. Det betyr at vi tenker helt nytt og fritt om alt sammen, alle elementene er kastet opp i lufta, vi sitter ikke fast noen steder, yeay.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Jeg sier blurry, men ikke yay (yeay?). I spill hadde jeg ikke hørt. Er det et organisasjonsord, uttrykk fra det seriøse arbeidsliv (folk som har «ordentlige jobber»)?

28 oktober, 2008 22:49  
Blogger fr.martinsen sa ...

Når begynte folk å si blurry egentlig? Jeg la ikke merke til ordet før på fotokurs i høst, og i fotografi er jo noe blurry. Nå hører jeg det overalt, har blurry eksplodert eller er det som med gravide mager?

yeay.

I spill er begrep for folk med ordentlige jobber ja, dette er sikkert bare noe for folk med organisasjonskart på jobben, dette er serriøst, det er vi som pleide å forankre. Forankrer du?

28 oktober, 2008 22:56  
Anonymous Anonym sa ...

Blurry sier jeg nok mest om foto, men det har vel spredd seg i vår visuelle kultur (hehe), tror jeg begynte med det i vår en gang.

Jeg forankrer ikke, men husker at sjefen min drev med det for et par år siden: «forankre verdiene», eller «pløyde verdiene ned i organisasjonen». Hehe, jeg bare fniser når jeg hører forankre, egentlig hører jeg «indoktrinere», der er en hørselsfeil jeg har.

Leste UD, men skjønner fortsatt ikke helt forskjellen på yay og yeay.

28 oktober, 2008 23:12  
Blogger fr.martinsen sa ...

Ikke jeg heller. Men jeg hører, og ser, at det er det man sier og skriver for tida.

28 oktober, 2008 23:21  
Blogger fr.martinsen sa ...

Og så gikk jeg og leste videre i Iselin Hermanns bok Domino og en av de første setningene jeg så på var,

Når man har lært et nytt ord, syns man at det dukker opp hele tiden. Og man tenker: Hvor var det hen før det kom inn i ordforrådet mitt?

29 oktober, 2008 08:04  
Blogger Prinsesse Lea sa ...

Sier ingen kleint lenger? Jeg har jo akkurat BEGYNT å si kleint!

(Men en av trettenårselevene mine har fortalt meg at jeg har supertrendy øredobber. Så det så.)

29 oktober, 2008 08:45  
Blogger ogjegbare sa ...

Jeg sier også kleint. Er det kleint?

29 oktober, 2008 09:31  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg får ikke til å svare på det spørsmålet for det er forbudt å si at kleint er så 2007 og det er også forbudt å si at kleint ikke er det nye svart lengre.

29 oktober, 2008 14:17  
Blogger fr.martinsen sa ...

Og forresten, nice også.
Vekk med nice.

29 oktober, 2008 14:20  
Blogger ogjegbare sa ...

Huskeregel: Kleint er ikke supernice.

29 oktober, 2008 14:22  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nope!
As if.
Hahaha.

29 oktober, 2008 14:24  
Anonymous Anonym sa ...

men hva med bunnlinja, sier nå jeg!

29 oktober, 2008 16:21  
Blogger ogjegbare sa ...

Bunnlinja er nasty, ass!

29 oktober, 2008 18:58  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden