onsdag, september 03, 2008

Patti Smith som husmor

Joda, vi skal ha Patti-Smith-stoff i dag også.
Det selger ikke.

Patti Smith har tre ikke utgitte romaner liggende i skuffen,

- In the 16 years I was out of the public eye, I did more writing that I'd done ever before. I wrote three novels that have yet to be published. I painted. I drew. I had my children. It was a very good time in my life.

Jeg hadde tenkt å si fra om dette uansett

Men i kveld tenker jeg også på at Patti Smith var husmor i 16 år.
Vi regner henne ikke som det, for hun malte og sang og skrev,
hun var ikke ordentlig husmor, hun var kunstner.
Mannen hennes lærte henne å spille golf.

Jeg tenker på det fordi jeg var i en feministgruppe i går.
Det fins en haug av typer av dem, jeg er en av dem.
Jeg satt der og tenkte på fortellingen om, som man sier nå for tiden, fortellingen om husmoren.

Hun irriterer seg og kjeder seg og det er bare bla bla og ingen stimuli og ingen makt (nei nei: innflytelse). Straks hun kommer seg ut av husdøra får hun makt (nei nei: innflytelse) i samfunnet vårt.


Tidligere husmor i utfoldelse ute i samfunnet.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden