onsdag, august 27, 2008

NattradiOrakel-Nova

Marta Breens bok om Radka Toneff kommer hvert øyeblikk.
Det minner meg om fredagskveldene for tusen år siden.
Da satt jeg på loftet i Blitzhuset og var tekniker i radiOrakel.

Like før 24.00 (tror jeg det var) spilte vi sluttsangen vår.
Det var alltid Radka Toneffs The Moon`s a Harsh Mistress.

Klokka 24.00 (tror jeg det var) satte Radio Nova i gang med sin startsang. Det var alltid Clannad`s Theme from Harry`s Game.

Og her sitter jeg med regn på takvinduet og har noen minutter av nostalgi og hører på de to sangene. Hver gang siden 80-tallet i radiOrakel når jeg hører Radka Toneff synge The Moon`s a Harsh Mistress og sangen går mot slutten kommer Harry`s Game inn i hodet mitt helt av seg selv.

Det blir konsert med stjernelag i Oppegård 20. september.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden