torsdag, september 25, 2008

Akkurat nå 38

"La oss dvele litt ved to elskende
John nettopp har passert
og overhøre reaksjonen deres.
Men den er nesegrus, klisjémessig
og ikke verdt å huske."

Jeg ligger på magen i senga og leser Dennis Coopers lille lefse JFK Jr. Akkurat den biten over liker jeg like godt som da jeg hørte
Bendik Wold lese fra lefsa da Flamme Forlag ga ut oversettelsen
i fint lefseformat.

Men jeg liker ikke den forvirrede følelsen jeg har når Nils-Øivind Haagensen skriver til meg at jeg ikke forteller nok. Det blir ingen lefse utgitt med mindre jeg strever på nytt og på en helt annen måte. Forteller jeg ikke, men jeg trodde at jeg fortalte og når jeg tenker på at jeg skal fortelle på en annen måte kommer det bare tulletanker ut: meg som later som jeg skriver ordentlige fortellinger.

Jeg henger opp klær på stativet
og tenker på om jeg skal gå en tur på bar.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Alle fortellinger er fortalt av folk som later som om de forteller fortellinger?

26 september, 2008 12:45  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg tenker på forskjellen på når jeg forteller slik det faller meg lett, eller om jeg prøver å skrive slik jeg tror det skal være.

26 september, 2008 12:57  
Anonymous Anonym sa ...

Skjønner det, og forstår det. Kan ikke skrive på den andre måten der, jeg, tror jeg. Kanskje derfor jeg aldri blir forfatter heller? Men hvordan det "skal være" er vbel også subjektivt; finnes det virkelig en måte det "skal være" på? En fasit for fortellerkunst, liksom? Blir ikke det kjedelig?

26 september, 2008 14:35  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden