onsdag, juni 11, 2008

Lars Norén til Gøteborg

I dag ble det kjent at Lars Norén og Ulrika ­Josephsson tar over Folkteatern i Gøteborg. De skulle egentlig overta Betty Nansen-teatret i København i fjor men så ble det så mye bråk.

Den siste måneden har Lars Noréns dagbok vært med meg til sengs hver kveld. Jeg har kommet til omtrent side 1600 av de 1700 upaginerte sidene.

Lars Norén skriver rett frem og når jeg er ferdig med å lese ham må jeg nok sitere ham i en lang bloggpost.

I kveld nøyer jeg meg med å sitere det siste jeg leste som jeg har streket under,

- Jag kan inte leva med andra. Jag får bara energi att skapa möte och närhet när jag vet att jag kan gå hem till mig själv klockan tre, om en timmme, att det bara är en timme kvar av umgänget
- och sedan får jag gå hem till mig själv.
Mitt hem är ett museum av stillhet och tomhet.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden