fredag, desember 29, 2006

A tribute to Joni Mitcell

I en irriterende fåmælt notis i Dagbladet eller var det VG så det ut som en tributeplate til Joni Mitchell allerede var ferdig.

Tross heftig søking på norske sider fant jeg bare en enslig liten ntb-notis som sa at plata kommer til våren. Og ute i verden fant jeg ikke så forferdelig mye, men i alle fall en liste over hvilke artister som synger hvilke sanger.

To steder ble det spekulert i datoer for utgivelsen,
det er muligens 5. mars eller muligens 30. januar.

"Free Man in Paris" Sufjan Stevens
"Boho Dance" Bjork
"Help Me" k.d. lang
"River" James Taylor
"Dreamland" Caetano Veloso
"For the Roses" Cassandra Wilson
"A Case of U" Prince
"Blue" Sarah McLachlan
"Ladies of the Canyon" Annie Lennox
"Magdalena Laundries" Emmylou Harris
"Edith and the Kingpin" Elvis Costello
"Don't Interrupt the Sorrow" Brad Mehldau


Joni Mitchell spiller inn nytt materiale også!

In related news, Billboard has learned that Mitchell has been recording original material at a Los Angeles studio in recent weeks.
It is unknown in what form she plans to release the music; she angrily announced she was quitting the music business in 2002 after her last album, "Travelogue."

Her har jeg skrevet om da jeg hørte Joni Mitchell i Oslo og hva hun har gjort de siste årene

Mens vi venter kan vi høre Carey, en av mine favoritter

Eller denne bloggeren, som har fått til å legge ut to av coverne

7 Kommentarer:

Blogger EarlGrey sa ...

Wow! Jeg er en hund etter "Joni-news", men trodde kanskje løpet var kjørt etter "Taming the tiger" og "Travelogue"..

Likevel pendler jeg nå mellom en murrende redsel for å bli skuffet over et evt. nytt album (fallhøyden er stor), kontra gleden over at hun spiller inn nytt materiale igjen.

Så er jeg spent på hva Prince kan finne på å gjøre med "A case of you", en av mine absolutte Joni-favoritter.. Only time will show :o)

31 desember, 2006 00:49  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hun var vel svært tydelig på at hun ikke kom tilbake etter siste plate ja.

Jeg kjenner ikke mange av de som står på lista. Den eneste jeg egentlig gleder meg til er Bjørk.

Prince er en gammel helt, men det er så lenge siden nå.

31 desember, 2006 14:06  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Å ja, jeg så også den notisen, tenkte jeg fikk undersøke litt, men nå kom du meg i forkjøpet! Jeg synes lista med artister på denne tribute-plata ser fin ut. Spennende også med nytt materiale fra Joni selv. Gammel sirkushest...osv.

31 desember, 2006 15:50  
Blogger fr.martinsen sa ...

Det var skuffende lite å finne på nett om dette, det får bli en oppgave til en av oss, å finne mer etterhvert.

Hvem liker du best på lista?

31 desember, 2006 16:10  
Blogger Undre sa ...

Åh, jeg gleder meg!

:D

01 januar, 2007 13:31  
Blogger nemolom sa ...

Jeg må si den lista har noen flotte navn, virkelig.

02 januar, 2007 21:25  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nevn navn da, få høre hvem du liker.

02 januar, 2007 21:55  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden