onsdag, desember 27, 2006

Kidsa vil ikke bli store nå

Det er langhelg, da får jeg lest avisene litt ordentlig for en gangs skyld, og i dag har jeg gått gjennom Dagens Næringsliv.
Jeg har lært meg noe nytt om kidsa, for de vil ikke bli store.

Londonunger gidder ikke snike seg inn på ølsteder lengre,
det har kommet flere steder i det siste uten aldersgrense. Og på Underage Club sørøst i London slipper ikke de over 18 inn.
DJ-en starter 16.00, gjennomsnittsalderen til publikum er 14 og gründeren Sam Killcoyne er også 14.

Han sier at MySpace har forandret ungene, og at de finner sin egen smak tidlig og det er rettferdig at de får gå på konsert. Sant nok. Men hva tjener klubben penger på når publikum ikke kjøper øl?
Det står det ikke noe om i DN.

Lite videoinnslag om klubben

Is there a new kind of teenager in town, spør Guardian?

Playmofigurer rundt halsen

Det virker som om barna er så trygge på seg selv at de ikke trenger gjøre seg mer voksne enn de er, skriver Live Thorsen i Dagens Næringsliv (dessverre ikke i nettutgaven.)
Til stilen hører Playmo som smykke.

- Vi er barn og Playmo er et leketøy for barn. Derfor syns vi det passer.

Det høres fint ut. Jeg er for å rote alt til, både alder og kjønn og andre kategorier, så hvis 14-åringene syns det er kult å være unger, kult. Nå ser de alltids ut som de er 22 alle mann, med de tunge, tunge luggene sine, men vi kan ikke være fryktelig nøye når vi spotter kimen til en ny trend heller.

Jeg og Willoch, vi modner langsomt og sammen.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden