tirsdag, august 08, 2006

Came So Far For Beauty

An Evening of Leonard Cohen Songs

Det er i Dublin, det skal det være en stor tributekonsert for ham, se på det stjernelaget:

Antony, Laurie Anderson, Nick Cave, Julie Christensen, Jarvis Cocker, Mary Margaret O’Hara, Beth Orton,
Lou Reed, Teddy Thompson.

Og det er enda fler artister med.

I går var jeg på kino og så den nye tribute-Leonard-Cohen-filmen, med masse konsertopptak. Vel hjemme tok jeg min ukentlige tur innom Laurie Andersons turnèplan, det hender jo det skjer noe der, og så oppdaget jeg dette.

Og så oppdager jeg

dette, dessverre ikke fler billetter igjen.
Jeg klarer ikke helt å gi meg men.

Det er Hal Willner som lager konserten

Og han skal være den beste til den slags,
han har lagd en for Neill Young.

"No one puts on a better tribute concert than Hal Willner,
...a sympathetic and generous listener with an almost preternatural ability to match performer to song, and a Rolodex to back it up..."
-Variety

Hal Willner

Jeg visste jeg hadde han fra noe, det var Kurt Weill-tribute-platene Lost in the Stars og September Songs. Den siste ble det film av og den går på Cinemateket i Oslo, dessverre når jeg er på Island.

Mary Margaret O`Hara sang forresten Fürchte dich nicht i den filmen, på en sånn måte at man tror henne der hun står og skjelver av angst.

6 Kommentarer:

Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Ja, den konserten skulle jeg gjerne vært på...

Fine bilder du har i postene her! Men det er det jo forresten alltid i bloggen din :-)

09 august, 2006 09:59  
Blogger fr.martinsen sa ...

Takk. Jeg liker veldig godt å finne bilder.

10 august, 2006 07:48  
Anonymous Anonym sa ...

Hepp. Jeg har biletter...4.Oktober. 2 stk. Gleder meg :)
På Antony's If it be your will skal jeg grine litt.

JFN.

15 august, 2006 17:18  
Anonymous Anonym sa ...

En ting til: Ticketmaster sliter litt, jeg fikk heller ikke til å bestille biletter først, men tok kontakt med Point Theatre, skaffa biletter greit, trur ikke det er utsolgt. Ring og mas.
Si du er fra Norge, det funka det.

JFN

15 august, 2006 17:21  
Anonymous Anonym sa ...

Lol, gløm alt sammen, ser du fikk biletter...Gratulerer.

Bare googla "came so far for beauty", og da fikk jeg opp denne posten som første, trykte oppdater litt seinere og oppdaga at du har fått biletter,ja.

Good for you.

JFN

15 august, 2006 17:26  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jøss, hadde ikke regna med å høre fra noen som skal dit!

Jeg prøvde meg på å maile en i produksjonen av festivalen uten at det hjalp, men man må ikke gi seg nei.

15 august, 2006 19:40  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden