fredag, juni 02, 2006

Fordelen med sykdom

Dette kan umulig vare,
snittmessig oppdaterer jeg et par ganger i uka.
De siste dagene har det vært hver dag og mer.

Jeg er syk

Det er derfor jeg er så rask på labben.
Fordelen er at jeg er akkurat passe syk. Jeg må ikke ligge i sengen, bortsett fra en lur nå og da. Men jeg kan ikke gå ut, jeg er slapp og slurken og venter ikke noen ordentlige prosjekter av meg selv.
Jeg rydder en sokk. Oppvasken er tatt, søpla er kastet.

Sånn går rytmen

- Sitte på dataen.

- Føle trang til å reise seg opp, må derfor utføre en handling, som f.eks å gni vasken ren med en oppvaskbørste og såpe og gni den blank etterpå. Da barnet mitt var lite kalte vi dette å blanke vasken.

- Vasken er fin, jeg er sliten, sette seg ned foran dataen igjen,
sitte der en stund.

- Føle trang til å reise seg, sette opp en knagg som har ligget klar i vinter, føle seg prektig men sliten,
ta en lur
osv

Etter et par dager er det ryddigere enn på lenge og dette gjør meg i godt humør. Jeg er fratatt mine vanlige stimuli og det deilige kaos ved å være på jobb og ute, derfor får jeg fler ideer.

Å være syk minner svakt om å være rusa.

Gammel post om å vaske i rus

Hvorfor står den kommoden der, den står jo i veien, hvorfor har jeg ikke lagt merke til det før?

Sånn er det forsåvidt til hverdags også, hvis jeg har sovet mer enn vanlig et par dager får jeg fler gode ideer på jobb, har jeg sovet lite virker verden mer uinteressant.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden