onsdag, oktober 15, 2014

Fin hotellkjede

På vei hjem fra ferien i forrige uke fikk jeg et nytt favoritthotell. Jeg ble såpass begeistret at jeg vil dele det. Det er en kjede som heter CitizenM, og de har filialer i Paris, New York, Rotterdam, Amsterdam og Glaskow. Denne, som lå på flyplassen i Paris var bare 3 måneder gammel, kanskje derfor det var rimelig å bo der, et rom på samme hotell i New York er mye dyrere ser jeg.


Behagelig seng, med rullgardin som kunne betjenes fra Samsung-nettbrettet på nattbordet. Det var nesten helt stille på rommet, det må ha vært godt isolert, for hotellet ligger jo på flyplassen. Det gikk også an å blende vinduet helt svart fra brettet. Men leselampe hadde de ikke, det må sies. På skjermen over senga var det gratis filmer å få, eller man kunne svitsje Facebooken sin og resten av internettet opp på den.

Dusjen hadde veldig god brukerdesign. Hvor mange ganger har jeg ikke stått i fremmede dusjer og vært usikker på hvilken retning som er varmt og hvilken som har kaldt vann, og hvilken dings som må trykkes på for å få vannet opp og ut av dusjhodet. Broren min var dessuten begeistret over at det ikke var noen flater som lett ble skitne, under senger, steder i dusjen der vann blir liggende, etc. Denne interessen hos broren min kjente jeg ikke til fra før.


I resepsjonen var det felles-mac-er, med skriver, bøker, tv, god kaffe å få kjøpt, og kollåpent internett.




Det er nesten sånn at jeg kunne ta en overnatting ekstra bare for å kose meg på hotellet. I alle fall hvis jeg skulle skifte fly i Paris på vei hjem fra Cuba, for eksempel. Ved bordene i fellesområdet ved resepsjonen var det strømuttak, en enkel praktisk detalj som merkelig få steder har.




Og så doskiltet for kvinner, jeg ble i godt humør av det. Jeg hadde nok blitt i enda bedre humør av ikke-kjønnsdelte doer, det er så.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden