lørdag, august 10, 2013

Laurie Anderson i D2

Jeg ble overrasket, men det er så bra at Dagens Næringsliv bruker plass på henne! Og i morgen skal jeg i Operaen på konsert med Laurie A. tra-la-la. Selv om, jeg syns hun er blitt litt stillestående de siste årene, både i musikk og visuelt uttrykk. Jeg gleder meg likevel.

- I løpet av de siste 100 årene har mye fått merkelappen kunst. Dette intervjuet er også kunst. Den nye frisyren min er kunst. Jeg tror at hvis man lager noe vakkert eller anderledes, og så lenge man rammer det inn, så er det kunst.
- Fordi du sier det er kunst?
- Fordi noen gjør det.



Intervjuet har fine bildet, som det over, og en fin historie om det å fortelle historier. Om måten vi forteller på og om å være i det man forteller. Dessuen sier hun nærmest at siden hun er en god saus for mange så blir hun tolket positivt: Om jeg gjør noe «feil» i dag, så sier folk «hm, for en interessant liten greie». De sier ikke «for en flopp!»

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden