søndag, juli 21, 2013

På Sissinghurst


Her er Vita Sackville-West og i dag er jeg i hagen hennes på Sissinghurst. I går var jeg i huset og hagen til Virginia Woolf en liten kjøretur unna, og der hang det bilde av Vita.


Jeg så noen bilder av hagen hennes for noen år siden, i en avisartikkel, kanskje var det D2. Og da bestemte jeg meg for å se den. Nå har jeg tatt en runde og sett alle hagene sort of, og så spist og hvilt. Og nå skal jeg gå bort igjen, men en halv vin i veska, sette meg på en benk og smugdrikke litt. La roen senke seg.



Vita Sackville-West sin hage er så stor at det er en white garden og en orange og en som lukter godt og en som er pen om våren, og mere til.

2 Kommentarer:

Anonymous marianne sa ...

Skulle gjerne vært en tur på Sissinghurst. Vita S-W hadde så mye rart å bli fascinert av. Husker TV-serien "Portrait of a Marriage" for en del år siden etter sønnens bok. Den hvite hagen hennes har inspirert både den ene og den andre, inkludert hovedpersonen i Niels Fredrik Dahls "I fjor sommer".

Interessant at huset til Virginia Woolf også var i nærheten, visste jeg ikke.

23 juli, 2013 13:29  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nå har jeg bestilt både film og Dahls bok, takk for tipset, blir fint å se filmen særlig når vi kommer hjem. Takk for tipset.

Det fungerer veldig fint å leie bil på Heathrow, kjøre til Sissinghurst, bo på det fine B&B

(eller på det inne i hagen, da har man hagen for seg selv etter at de andre er gått ut. Husker ikke nå om jeg slo det fra meg fordi det var for dyrt, eller fordi det var fullt, men det var den løsningen jeg planla først)

men B&B-et i the Farmhouse var nydelig. Og en passe kjøretur ned til Virginia, de hadde jo også et forhold til hverandre.

24 juli, 2013 10:20  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden