mandag, mars 04, 2013

Sophie Calle til Norge

Sophie Calle til Lillehammer og Stavanger, og jeg har ikke hørt et pip om det. Fy skam seg norske medier, det syns jeg. Og fint, det er fint at Lillehammer og Stavanger får utstillingen Take Care of Yourself. Men hvorfor er den ikke i Oslo også, hvem har slomset?

I 2008 så jeg utstillingen i Paris, og skrev: Hvis det nå er sånn at Allis Helleland vil ha folk i museene kan hun ikke ta denne utstillingen til Oslo? Det var fullt av folk i museet i Paris, og mange menn, mange gamle menn også.

Sophie Calle blir altså dumpa av kjæresten med en e-post der han avslutter med: Take care of yourself. Hun dissekerte e-posten og ber kunstnere og fagfolk i alle genre om å hjelpe seg til å forstå hva han skriver, lingvist, psykiater, klovn, alle skal med.

Her kan du lese min gamle bloggpost og selve e-posten til dumperen.


Bildet smugtok jeg på biblioteket i Paris.

23. februar- 2. juni 2013 Lillehammer Kunstmuseum
12. september – 25. november 2013 Stavanger Kunstmuseum


Bilder fra da de hang opp utstillingen på Lillehammer Bilder fra åpningen

Legen sa:

No, I don`t see any reason to prescribe antidepressants for you. You are simply sad. A distressing event is bound to hurt, but the appropriate solutyion is not a chemical one. I`m sure you are strong enough to move on and find within yourself the resources to act and react.

3 Kommentarer:

Anonymous dang sa ...

hurra, det er en grunn til å dra til lillehammer!

06 mars, 2013 01:06  
Anonymous vigdis sa ...

Da jeg så den utstillinga på Louisiana for noen år siden, lurte jeg litt på hva slags mann han var, denne mannen som sendte mailen. Når man er sammen med en kvinne som finner kunstprosjektene sine over alt, ville i alle fall jeg vært forsiktig med å legge igjen spor.

Jeg lurer fortsatt på den mannen, egentlig, og gleder meg til gjensyn med utstillinga.

11 mars, 2013 23:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg har sett ham for meg, en klisjé av en franskmann vel, tynn, relativ kortklipt, nybarbert, forretnigsmann med lyseblå skjorte.

Det sier mest om min forestilling av franskmenn.

Det er jo en gave egentlig, for mannen, selv om han ikke ser slik på det med en gang: Å få e-posten sin så gjennomanalysert.

12 mars, 2013 09:43  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden