fredag, januar 07, 2011

B.B. King og meg


The Wellmount Theatre i går kveld
Foreslått lydspor til posten
Klikk på bildene så ser du dem større.


Vi var på B.B.King i et gammel teater en halv time inn i New Jersey der bebyggelsen så ut som en gate i Andeby eller i Frustrerte Fruer og teatret likeså, med blekgrønne vegger med blomsterpynt fra langt inn i første del av forrige århundre.


B.B. har spilt i over 60 år og når sant skal sies så brukte han mye av konserttiden til å lage funny-faces og snakke med publikum og skrive autografer, men mannen er 85.


Vi satt på andre rad og jeg gjorde kamera klart i smug i veska og så sneik jeg meg frem til scenekanten og sto litt sammen med de tre lokale karene på 45 med litt langt hår og utvaskede svarte bukser og skikkelig lange linser. Og klart BB, flørtet med meg og kamera.


Litt seinere når tiden var kommet til å kaste gull-juggel-smykker fra handleposer så han meg langt inn i kameraet og kastet et dingeldangel mot meg, men ei røy rett bak meg hadde tatt i mot en baseball før.


"Hvis dette blir min siste konsert skal jeg huske dere alltid."

7 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Sjekk de tre mennene bak BB. Den nærmeste passet på, den bakerste hadde som funksjon å se stilig ut mens han holdt BB Kings hatt og frakk og hjalp ham på med dette da de skulle gå.

07 januar, 2011 23:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Dette er de første konsertbildene jeg har tatt der lyset har vært stabilt, sterkt og hvitt og derfor fikk jeg det til. Det var tilfredsstillende.

08 januar, 2011 00:28  
Blogger arne sa ...

Å, så bra bilder! Alltid lurt å sitte så nært. Der skulle jeg gjerne vært, ja.

08 januar, 2011 20:13  
Blogger Suzy Dahl sa ...

Du får med deg så mye når du er på tur. Du kunne laget en alternativ reiseguide til NYC, men then again, bloggen din er jo allerede en slik.
Og disse bildene her var jo helt proffe konsertbilder. Hva slags kamera har du forresten? Jeg spør fordi jeg ødela mitt med en vannflaske der korken ikke var skrudd ordentlig på, i en veske i en butikk i Venezuela...

09 januar, 2011 09:20  
Anonymous tb sa ...

Men når han spilte; var det bra? Hadden han stemmen og fingrenemed seg ennå? Og spilte han hele tiden, eller var det sånn stort backingband som holdt konsert og så kom han inn på noen få låter?

10 januar, 2011 13:40  
Blogger fr.martinsen sa ...

Tja. Var det bra? Jeg var nok ikke så begeistret. Reisefølget mitt og jeg hadde svært ulike opplevelser. Bandet hans spilte alene en stund først, en liten halvtime så kom B.B.King og satte seg. Han pratet veldig mye. Og startet på en sang for å avbryte og snakke. Det var få melodier han spilte helt ut. Jeg tror nok han snakket 2/4-deler av den tiden han var på scenen og 1/4-del skrev han autografer. Jeg syns han så ut til å gå mye på gyroen. Han var forkjølet og klagde på stemmen selv. Fingrene hørtes bra ut i mine ører men der har jeg ikke mye kritisk sans å møte slikt spill med.

10 januar, 2011 18:11  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg har et Nikon D80, tror det kostet 8.000. Jeg er som sagt fornøyd med disse bildene, men det er de første konsertbildene jeg har fått til. Lyset var mye lettere her, folk pleier å ha det så mørkt på scenen, rødt og grønt, det skal da ikke være koselig på konsert.

10 januar, 2011 18:14  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden