mandag, juni 16, 2008

PJ Harvey, snart!

Jeg gleder meg til torsdag. Da skal jeg i operaen og høre og se PJ Harvey. Jeg ville likt å høre henne i alle fall, hun er en av ganske få musikere som jeg liker som jeg ikke har vært på konsert med ennå, men jeg gleder meg ekstra til at det er i operaen. Jeg gleder meg til å se salen og være i salen og høre akustikken.
Ah! Jeg gleder meg.

La oss fyre opp med noen lenker

Konserten i operaen er eksklusiv på mange måter. For PJ Harvey gjør ikke mange konserter for tiden. Hun var i Australia i februar, i Roma i mars, i Warsawa og Berlin i mai og i juni er hun i Moskva, St. Petersburg, Athen og Oslo.

Her er de sangene hun spilte i Sydney 15 februar:

To Bring You My Love
Send His Love To Me
When Under Ether
The Devil
White Chalk
Man-Size
Angelene
My Beautiful Leah
Nina in Ecstasy
Electric Light
Shame
Snake
Big Exit
Down By The Water
Grow, Grow, Grow
The Mountain
Silence
—-—-—-——-
Horses
The Garden
C’mon Billy
The Piano
Desperate Kingdom Of Love


Her er en anmeldelse av konserten i Melbourne 20. februar.

Much of the new material may be bleak and harrowing - abortions, her dead grandmother and feelings of sadness, regret, claustrophobia, loneliness and longing pervade the songs. But Grow, Grow, Grow, which she described as the linchpin of the new album, ended on a optimistic note when she sang: "Teach me, mommy, how to grow/how to catch someone's fancy/underneath the twisted oak grove."

Throughout the 90-minute show, Harvey was a study in contrasts: angelic and demonic, soft and loud, down and euphoric,
beautiful and ugly.




Her synger hun og Nick Cave Henry Lee
Her er min gamle favorittfilm September Songs med Kurt Weill.


I fjor høst kom hun med plata White Chalk og VGs anmelder syns den er så trist at han håper han aldri får behov for å spille den igjen.
Han syns den er god dog.


Korte eksempler fra White Chalk

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Skjønner godt at du gleder deg til dette. Og bare det å se på henne. Hun er jo så pen.
K

18 juni, 2008 10:27  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hun er så pen.
På en slags stygg måte syns jeg. Se på videoen der hun og Nick Cave synger Henry Lee..

Det er en av de nederste lenkene.

18 juni, 2008 12:01  
Anonymous Anonym sa ...

Stygg og pen og sterk og sexy og nesten litt skremmende

18 juni, 2008 14:02  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden