torsdag, mars 30, 2006

Hvorfor kle på seg egentlig?

Jeg lurer på om jeg skal slutte med klær. Utover akkurat det at jeg har på meg noe. I mitt walk in closet skal det nå være scrapbook-bokser med avisutklipp med bloggideer. Og ut med skohylla, skoene får Vampus.

Ingen lek med farger mer

I klesskapet skal det være svært få klær: T-skjorte, bukse, shorts. Ingen variasjon, matching, miksing, og hvertfall ingen lek med farger. Alt skal vaskes i samme maskin.
Ikke noe lure på hva man skal ha på seg.
Ett antrekk av morsommere type innvilget til fest.

Ingen frisyre heller fra nå av

Panneluggen rett av, resten i hestehale som klippes rett av innimellom. Hvorfor kan man ikke klippe seg selv egentlig?
Hvor galt kan det gå?

Det skal bli slutt på sminke

På badet blir det ryddig og rent, folk kan huske meg sånn jeg var på mitt peneste. De som trenger kan få et bilde å henge opp.

På vintern er det parkdress og lue, aldri mere fryse.

Hvis jeg vil tiltrekke meg noen vrikker jeg bare på rumpa.
Hvis jeg vil uttrykke meg skriver jeg en bloggpost.

Det blir jo også et tydeligere språk, enn at kollegene mine nå må forstå hvor kul jeg er fordi jeg blander røfft og feminint, dyrt og lafsete på akkurat den måten.

Jeg har stilt for store krav til omgivelsene mine, at de skulle tolke meg riktig med de klærne. Fra nå av blir det rene ord for penga.
Har de ikke klart for seg hvordan jeg er etter noen år på jobben kan de lese seg til kunnskap her.

Fra øyenskygge til photoshop

Noen slutter å blogge for å bruke kreativiteten sin andre steder. Jeg slutter med pynting for å blogge bedre. All min kreative kraft flyttes nå fra øyenlokkene mine som har vært så skjønne hittill til bildebearbeiding.
Det skal bli vakkert.

10 Kommentarer:

Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Den hårfrisyren høres ut som det jeg hadde på slutten av 70-tallet, og jeg kan forsikre deg - det var IKKE kledelig....
;-)

30 mars, 2006 20:33  
Blogger fr.martinsen sa ...

Nja, men var den ikke grei nok da. Og om bloggen min blir bedre, og stiligere, så kan vel jeg slacke litt på frisyren...?

30 mars, 2006 21:22  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Grei nok den gangen, men ikke når man tar frem bildene nå...
Synes bloggen din er stilig og god allerede, og så mange fine bilder da!!

30 mars, 2006 22:19  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg gjør revolt, jeg vil bli stygg!

30 mars, 2006 22:36  
Blogger Skorpionkvinnen sa ...

Joda, jeg tror jeg skjønner hva du mener, egentlig...

30 mars, 2006 23:36  
Anonymous Anonym sa ...

Mens jeg holdt på med masteroppgaven slo det meg at konsentrerte matpiller som inneholdt alt jeg trengte av næring for en dag ville vært svært tidsbesparende. Av mangel på slike, flyttet jeg hjem til mor og far et par måneder og fikk mat og rene klær og gjorde oppgaven ferdig. I India tok jeg bilde av et hotell som heter Hotel Mother. Which reminds me om at de må få det bildet snart.

31 mars, 2006 13:52  
Anonymous Anonym sa ...

Hei, jeg pröver å motvirke bloggdepresjonens pkt. 11 (dårlig samvittighet når man ikke kommentere noe rasende festlig). Sånn. Og jeg må si jeg har sansen for dette prosjektet. Särlig forenklingsprosedyrene mht. klär. Alle tror jo uansett at jeg har kjöpt klärne på HM og jobber i fylkeskommunen. Hva er så poenget med å gå med halvdyre kashmirgensre (som må håndvaskes, ja).

31 mars, 2006 17:57  
Blogger fr.martinsen sa ...

Kompliment til meg da!
Blondene gikk i søpla og det virker allerede, dette er lovende.

Gi meg et par uker, til etterveksten begynner å synes.

31 mars, 2006 23:16  
Blogger i1277 sa ...

Jeg er bekymret for fr.martinsen.

01 april, 2006 16:01  
Blogger fr.martinsen sa ...

Hei igjen Drusilla:
pkt 11. er en kjenning av meg også. Det er godt mulig vi skal tillate ettervekst og usminkede fjes også når vi beveger oss i kommentarfelt til hverandre.

Hei igjen i1277: Jeg er happy jeg..

01 april, 2006 23:31  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden