tirsdag, november 18, 2014

JR er i New York jo!

JR er en fransk fotograf som bruker gata, utvendige vegger, ruiner også som steder der han limer opp bildene sine. Jeg skrev om han i 2011, en grei oversiktsbloggpost som raskt viser hva slags prosjekt vi snakker om.


Jeg ble så fornøyd da belgiske Valerie på engelsk-kurset mitt fortalte at JR har en fotoutstilling på Ellis Island nå. Han har projisert gamle fotografier av folk som kom til flyktningemottaket på den lille øya i havna i New York opp i den delen av bygningene der ute som fortsatt ikke er pusset opp og gjort tilgjengelige for besøkende.

Tilsvarende skuffet da jeg skjønte at jeg ikke kunne få billett. Siden utstillingen er i bygninger som egentlig ikke er åpne, må man være med på guidet tur med byggeplasshatt på seg. Det er utsolgt ut desember, akkurat nå er bare julaften ledig. Men, hvis du skal til New York i vinter kan jo du kjøpe deg billett i god tid. Hadde jeg bare visst.

Og her kan du bla deg gjennom flere fotografier fra den fine utstillingen.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden