søndag, juli 06, 2014

På Givær

De siste dagene har jeg vært i et lite øysamfunn en times tid ut i havet utenfor Bodø. Det er godt der, luftig og åpent. Vi leide en bu som vi har leid før. Neste gang vil jeg huske å ta med meg en leselampe: Huske leselampe. Olaug som driver bu, gård, tar i mot hurtigbåten og passer på vannrenseanlegget og fire unger har kusiner og fettere på besøk fra byen om sommeren, litt sånn som min barndom var i feriene med et loft og et tre hos mormor og fjæra, men dyrene ble borte da jeg var seks.


Hun her, som har sprunget ut av huset i bare støvlene. Typisk folk.


Det er flere bilder fra dagene på Givær på Instagram, for den som er der.

1 Kommentarer:

Anonymous Hege sa ...

Minner meg om mine barndomsommere i Vesterålet. Alltid pent vær. Bading. Nattfiske etter ørret i vanna. Ro stille med dorga. Stekinga av fisk natterstider. Men ikke høyonna, - da ble jeg sjuk. Høysnue.

Kos deg på ferie. Været er vel ikke så aller verst om dagen, har jeg hørt.

07 juli, 2014 15:36  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden