torsdag, juni 13, 2013

Sophie Calle på bordet mitt

Der ligger hun, her sitter jeg. Sophie Calle er et annet sted også, hva holder hun på med i kveld? Vet ikke. Jeg skal pakke sekken, legge meg, jobbe en tidligvakt, ta drosje til flytoget, vise frem passet mitt, gå av på riktig T-bane-stopp i London, finne stedet jeg skal sove, og om ett døgn sitter jeg på en stol og hører på Yoko Ono synge. Det er det jeg skal.


Sophie Calle er på forsiden av bladet jeg fant i Narvesen i dag og hun skal få bli med til London i bladform. Jeg ser allerede nå at hun sier:

"Men jeg synes ikke verkene mine krysser grensen mellom det private og det offentlige fordi ingenting i verkene mine er privat."

To be continued. Eller, fortsettelse følger, som vi pleier si.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden