torsdag, oktober 25, 2012

Dokumentarfilmen om Iris Apfel

Albert Maysles bor i Harlem og lagde dokumentarfilmen om Grey Gardens.

Iris Apfel har jobbet med mote, design og tekstiler hele livet og innredet rom i det hvite hus når presidentene Truman, Eisenhower, Nixon, Kennedy, Johnson, Carter, Reagan og Clinton skulle flytte inn. Hun blir stadig oftere avbildet i moteblader, eller - kanskje det er meg som leser andre blader nå enn før.

Uansett, Albert Maysles er 85 år og lager dokumentarfilm om Iris Apfelsom er 91. Jeg har gått og ventet en stund og vært såpass urolig for tidsplanen at jeg sendte verden en epost i januar for å prøve å finne ut når filmen er ventet ferdig. Men slik det ofte er, fikk ikke svar.

Derfor ble jeg glad da jeg kom oversvaret i går: What's been the best moment so far of making this documentary? And when do you hope to release it?

Albert Maysles: We hope to finish the film for Autumn 2013. The best moments so far have been when we've been able to get past the public persona of Iris and to who she really is: in her NYC apartment with her husband and love, Carl Apfel, looking through her vast clothing, jewellery and stuffed animal collections with her; shopping at street vendors’ stalls in Harlem with designer Duro Olowu and filming her with her friend Bruce Weber.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden