tirsdag, januar 10, 2012

Jeg er klar over

at det skjer alvorlige ting,

men i dag er også dagen da jeg ser to voksne kvinner i seriøse settinger i nyhetene gnidd inn med lipshine, som om de var kysseklare. Eller for å være mer presis om hva lebestiften farger frem med sine rosa, rød og mer brune nyanser: Som om leppene deres var kjønnslepper, våte og klare.

Dette er også dagen da en mann jeg inngår en jobbavtale med ber meg sende ham en sms og minne han på den når den tid kommer. Det skjer innimellom. Og jeg spør meg hver gang om den voksne mannen ikke har almanakk selv? Status, kjønn og alder forleder disse menneskene, alltid menn, til å innbille seg at jeg er sekretæren deres.

2 Kommentarer:

Anonymous tb sa ...

Er det riktig at det var lebestiftens opprinnelige hensikt? At den første lebestift ble bruke av egyptiske(?) prostituerte, som et bilde på kjønnslepper, nærmest som reklame? Eller er det bare en populærvitenskapelig manne-myte?

11 januar, 2012 11:21  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg vet ikke! Jeg har bare alltid tenkt at det må være slik (eller kanskje jeg har lest det og forvandlet det jeg har lest til egne tanker).

Å antyde fristelsen.

Jeg syns det passer også med den jomfruelige rosa, den eldre rødbrune.

Jeg blir, som alltid, irritert når sex så ofte blandes inn der sex ikke har noe å gjøre.

11 januar, 2012 22:52  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden