lørdag, juli 24, 2010

Posisjonsbaserte tjenester


9 i morres gikk vi ut av huset, det var nesten dagsrevy før vi var hjemme igjen. Flere timer i båt, sol, solbriller, vind, havlukt, allværsjakker, caps-er, sitteunderlag. Vi tok rutebåt til Helligvær og så var vi noen timer på en liten båt med omviser rundt på øyene utenfor Bodø, like fint som Lofoten.

På ei øy der fyret sto bodde det bare en familie, nå ingen. Det var ikke gress eller trær å se, bare stein og knaus. De hadde 9 unger tror jeg og så døde den ene og mannen ut av båten. Det hendte at havet sto sånn på at det skylte hav helt over øya, de måtte lage mur rundt potetene for at de ikke skulle skylle på havet. Det er ikke en skillingsvise men sant.

Faren min sitter med kartet og er opptatt av nøyaktig hvilken øy vi kjører forbi, hva heter den, hvor mange bor det her, sa du 4 eller sa du 5?

Senere hjemme, også med kart: Hvorfor er kommunegrensene rundt Øksnes og Hadsel så rotete når de kunne gjort det enklere?
Faren min vil at verden skal ha tall og navn.

3 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg kjøpte souvernirer på coop-en. En ångel med fire kroker som jeg vil henge kjolene mine på og så en pakke med nordlandsullsålen produsert av Haugen, Breivik i Salten.

24 juli, 2010 21:03  
Anonymous Anonym sa ...

haha! jeg lurer forøvrig på hvorfor fylkesgrensene mellom troms og norland er så dustete at folk fra andøya, langt nord for harstad, får "lov" til å kalle seg nordlendinger av nordlandsfolka, mens jeg, en knapp halvtime fra fylkesgrensa, blir avspist med "du e jo ikkje nordlending. du e fra troms". it's a hard-knock life!

26 juli, 2010 13:39  
Blogger fr.martinsen sa ...

Eller, tenk på et liv uten inkonsekvens.

26 juli, 2010 17:53  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden