lørdag, juni 26, 2010

Rolig lørdag

Jeg surrer rolig rundt, gjør ting uten noen bestemt plan. Jeg har stått ved peisen og sagd opp en stokk jeg fant i parken for et par måneder siden. En kubbe om gangen, så hviler jeg. Går på butikken, kjøper VG, lammekoteletter, setter på en klesvask, henger klærne ut i sola.


Jeg har en klatrehortensia som blomstrer, det lukter godt, humlene surrer også. Inne i hortensiabusken helt øverst er det et fuglerede. Om kvelden har jeg vinduet åpent og lukter hortensiaen.


Jeg driver utenfor på samme måte. Jeg går aldri ut for å gjøre hagearbeid, det orker jeg ikke. Jeg går ut med ei kanne vann for å vanne litt. Så fyller jeg den på nytt. Så ser jeg noen døde blader og klipper noen kvister som skal vekk.

I går kjøpte jeg en klematis og noen eføyer som jeg skal sette ned i dag. Eller i morgen. Det mest interessante er å bestemme hvor de skal stå. Det er kjedelig å grave hullene. Jeg bar med meg planteposen på fest med fremmede i går,
den var en grei snakke-rekvisitt egentlig.


Til venstre står de nye plantene. Så en blå petunia og rosa nellik, begge har jeg fordi de lukter godt. En iris som skal blomstre med nesten svarte blomster. Og en slapp aspargus som trenger å komme seg. Utenfor bildet til høyre ligger et halvt eple. Hver morgen når jeg kommer ut har svart-trost-paret spist eplet sitt. Sånn.
Hva skal jeg nå? Støvsuge opp sagestøvet. Så skal jeg hvile igjen.

1 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Der kom de fire eføyene og klematisen i jorda, tilfredsstillende. Nå skal jeg vanne og vanne og gjødsle og gå og stirre på dem flere ganger om dagen for å se om de vokser. Slik jeg gjør det med de andre plantene i bedet.

27 juni, 2010 11:31  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden