torsdag, mars 11, 2010

Akkurat da, i går..

..var jeg på del 2 på dj-kurset

Det var lett å finne ener`en i en takt, stanse cd-plata akkurat der og rikle seg frem til ener-punktet. Det var ikke lett å sette cd-plata i gang igjen synkronisert med en annen cd-s enerpunkt.
Det var dessverre heller ikke lett å høre om de to cd-ene nå gikk med enerne synkroniserte. Hvis de ikke var synkroniserte var det enda verre å høre hvilken plate som gikk for fort slik at man kunne justere hastigheten.

Øvelse,
jeg skjønner det

Men gladnytt, mens vi ventet på noe skjønte jeg hvordan jeg kunne ta ut en periode fra cd-en og loope den, jeg ble oppløftet av det.

I alle disse årene som jeg har vært opptatt av lyd har jeg aldri hatt et skikkelig stereoanlegg. Det har vært forskjellige årsaker til det.
Jeg har jobbet med lyd og periodevis vært mett av den når jeg har vært hjemme, eller selv om jeg har vært opptatt av lydkvalitet på jobb har jeg gitt faen når jeg har kommet hjem så lenge det har vært mulig å få lyd ut av noe, noen andres røklete anlegg eller en walkman eller noe.

Jeg har ikke sett gevinsten ved å kjøpe noe nytt før jeg så den proffe dj-cd-spilleren som de hadde på kurset. Sånn vil jeg ha.
Shit den var dyr.


Jeg har tenkt på det før,
omtrent sånn som dette:

Jeg vil ha en DJ-boks i stuehjørnet mitt med en vocoder-mikrofon der jeg kan snakke som Laurie Anderson når hun later som hun er mann i politiuniform på flyplass og på veggen skal det være et lerret der jeg viser bilder som jeg syns er tøffe og fine. Det skal henge en lenke med fargede lyspærer fra DJ-hjørnet til kjøkkenhjørnet.

Det var liksom sånn at jeg fikk spille akkurat den musikken jeg hadde lyst til og de andre likte det kjempegodt for de syns jeg satte på så bra musikk. Og jeg sto bak miksepulten min og hadde hodeklokker på og sneip og ølglass og så rugget jeg litt og av og til bøyde jeg meg frem og snakket inn i vocoderen min. Sånn var det.

Ingen trenger høre på,
ikke en gang det,
så lenge jeg kan leke med den

Det fins så mange leketøy og hobbies man kan ha.
Visst kan jeg ha mitt eget dj-hjørne.
Og kanskje en gang kommer jeg ut omtrent som DJ Ruth (69).
Hæ, vore ikke det bra?

3 Kommentarer:

Blogger fr.martinsen sa ...

Jo, det går an. Men jeg tror ikke det blir så fysisk tilfredsstillende på skjermen. Dessuten trenger man tilgang fra to musikk-kilder.

Jeg får sjekke bruktmarkedet kanskje. Starte med å gå i en butikk og se hva som fins.

12 mars, 2010 07:59  
Blogger Strekker sa ...

Hei, Børge! Vil du ha en gammel og god JVC-platespiller med forsterker og høyttaler, skal du få en aldeles gratis av meg. Forutsetter at du også tar tilhørende radio og kassettspiller. På grunn av ekteskap har vi plutselig to stykker på femti kvadratmeter.

Send meg eventuelt en e-post på strekker@strekke.net.

(Fr.martinsen - nå også med rubrikkannonser!)

12 mars, 2010 11:59  
Blogger fr.martinsen sa ...

Se det ja!
Da averterer jeg selv etter en superkul-dj-cd-spiller. Jeg sier som de gjør på Underskog, du kan få en flaske vin for den.
Og kan du bringe den også?

12 mars, 2010 14:37  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden